A Budapesti Értéktőzsdén jegyzett Masterplast az idei év harmadik negyedévében 1 százalékkal, 26 millió euróra (~8 milliárd forint) növelte árbevételét, miközben adózott eredménye 51 százalékkal, 1,6 millió euróra (~493 millió forint) bővült.
Kedvezőtlen környezetben
A hőszigetelőanyag-gyártó- és forgalmazó vállalatának jelentősen javuló eredménye hátterében több tényező áll. A vállalat tavaly megváltoztatta kereskedelempolitikáját, így a csoport a forgalom növelése helyett az eredménytermelésre helyezte a hangsúlyt, ehhez igazítva értékesítési rendszerét.
A Masterplast 2014 első kilenc hónapjában kedvezőtlen iparági környezetben működött, a magyar építőiparban azonban a harmadik negyedévben, elsősorban a felújítási munkák területén jelentkező élénkülés hozzájárult a javuló eredményhez. Ez a kedvező folyamat jótékonyan hatott a vállalat legnagyobb súlyú piacára, így a hazai árbevétel 20 százalékkal bővült a harmadik negyedévben.
Nőtt az eredmény
Összességében a Masterplast Csoport a tavalyi (egyszeri tétellel csökkentett) 702 ezer euróról 1,9 millió euróra (~584 millió forint) növelte adózott eredményét az idei év első kilenc hónapjában a 4 százalékkal csökkenő árbevétel ellenére.
Mindezek eredményeképpen a társaság EBITDA-ja a harmadik negyedévében 2,6 millió euró volt a tavalyi 2,2 millió euróval szemben, ami mintegy 15 százalékos eredményjavulást jelent. A Masterplast menedzsmentje az idei első kilenc hónap teljesítménye alapján, egy jó utolsó negyedéves teljesítménnyel megvalósíthatónak tartja a korábban megfogalmazott célját (6%-os EBITDA).