Megjegyezhetjük, hogy minden „nagy” dolog mindig kicsiből induló lesz. Kis ügyek, kis termékek, kis cégek, kis piacok, kis rendszerek, kis létszámú munkavállalók: gyakran valami nagyszerű dolog kezdeményei. Ezt mégis ritkán ismerjük fel. Figyelmünk általában és rendszerint a már meglévő nagyra irányul, nem pedig a kis jelenségek nyilvánvaló trendjeire. Általában csak akkor veszünk észre valamit, amikor már nagy lett, amikor a növekedés lelassul. Egy vagyont keresnek néhányan azzal, hogy akkor csatlakoznak a növekedéshez, amikor még kicsi és gyorsuló pályán van. Még aki megtapasztalja a növekedést, az sem fogja fel a jelentőségét vagy a képességét, hogy mi a biztos lehetősége a munkatársak vonzásához, bevonásához és megtartásához.
A munka mennyisége sokkal kevésbé fontos, mint a minősége, és a minőség a munkavállalók önirányításától, és legfőképpen a motiváltságától függ.
Ha felismeri, hogy a cége hol kap vissza többet a munkatársi invesztíciónál, mint amennyit befektetett, akkor Ön és a cége nyerő pozícióban van, és ezzel párhuzamosan emelheti a tétet - vélik a Smart Insurance Brokernél. Hozzátéve: ha ugyanennek a fordítottját látja, akkor könnyűszerrel megszüntetheti a veszteségeket.
A gazdasági folyamatok hatással vannak az elkötelezettségre
Az egyik fő oka annak, hogy az alkalmazottak nem annyira elkötelezettek, az, hogy a munkájukon kívüli problémák megérintik őket. Érthető, hogy a személyes problémák bejutnak a munkahelyre, és befolyásolhatják az emberek motivációját és termelékenységét.
Tudja, hogy egyes felmérések szerint:
- a munkavállalók 35 százaléka az anyagi helyzete miatti aggódik, és emiatt nem tud a munkájára koncentrálni?
- 31 százaléka kevésbé érzi magát motiváltnak a kemény munkára, mivel munkáltatója nem tett erőfeszítéseket további pénzügyi támogatás nyújtására?
- 34 százaléka nehezményezi, hogy a munkáltatója nem tett többet a növekvő költségeik támogatására?
Ez a Smart Insurance Broker szakértői szerint azt mutatja, hogy egyértelmű összefüggés van a megélhetési költségek válsága és az olyan dolgok között, mint a motiváció és a termelékenység. Munkáltatóként a munkáltató által kínált támogatási csomag nagy hatással lehet a munkavállalük elköteleződésére – és ezáltal a vállalkozás teljesítményére.
Míg a vállalkozások anyagilag szeretnének segíteni a foglalkoztatottjaiknak, fontos, hogy megerősítsék őket. Más szóval, hadd vegyék át a személyes helyzetük irányítását.
Továbbá nehéz gazdasági időkben jó, ha megnézi a munkaadó, mit csinál a meglévő költségvetésével, és értékesebbé teszi azt a dolgozói számára.
Kreatív módszerek az alkalmazottak megélhetési költségeinek megsegítésére
- Elemezze az előnyöket!
Vezető előnyök és jutalmak szolgáltatójaként valószínűleg elvárná, hogy ezt megemlítsük. Kétségtelen azonban, hogy bizonyos munkavállalói juttatások felajánlása nagy hatással lehet az emberek pénzügyi jólétére – anélkül, hogy megfeszítené a vállalati költségvetést.
Vegyük például a kedvezményes platformokat. Ezek lehetővé teszik az emberek számára, hogy egész évben pénzt takarítsanak meg – későbbi nagyobb, egyszeri kiadásokra. Ennek megléte kulcsfontosságú biztonsági háló, amelyre az emberek tudják, hogy mindig számíthatnak a fizetésük növelésére.
- Változtassa meg az alkalmazottak fizetésének módját!
Nyilvánvalóan a fizetés a legfontosabb módja annak, hogy segítse az alkalmazottakat, de lehet, hogy jelenleg nem minden vállalkozás számára választható a fizetésemelés. Az egyik lehetőség az lehet, hogy megvizsgálunk olyan megoldásokat, mint például az egyéb adóköltség-kímélő bérezési rendszerek. Ahelyett, hogy az alkalmazottak fizetésemelést kapnának, olyan megoldásban lehet részesíteni őket, amelyek nagymértékben hozzájárulnak a jövőbeni személyes jólétük megteremtéséhez, és a cégének/vállalkozásának az adóköltsége töredékébe kerül, mint a munkabérre rakodó közterhek megfizetése.
- Tegye a jutalmazást összehasonlíthatóvá!
Ez különösen fontos momentum. Nagyon sokan ódzkodnak tőle a munkatársi egyensúly esetleges megbomlása miatt, de a Pareto elv (Vilfredo Pareto (1948-1923) olasz mérnök, szociológus, közgazdász és filozófus volt) itt is érvényesül, vagyis a cége/vállalkozása teljesítményének a 80 százalékát a munkavállalói 20 százaléka teremti meg. Tehát, hagyományosan az utolsó negyedév az az időszak, amikor a cégek/vállalatok szeretik kimutatni az adott évben elért dolgozói teljesítményt, és ezért pluszmegbecsülés formájában megjutalmazzák őket.
Ha választási lehetőséget biztosít az alkalmazottainak, garantálhatja, hogy a jutalmat az egyéni életstílusuknak megfelelőnek találják. Ráadásul a felhatalmazásnak ez az érzése elősegíti a minél jobb munkamorált, és a legjobb munkatársai megtartását.
Öt módszer az alkalmazottak támogatására
Mivel a munkavállalók megtartása a vállalkozások számára óriási prioritás, az erős munkavállalói támogatási csomag soha nem volt még fontosabb. De mit jelent ez a gyakorlatban?
A mai munkaerő elvárja, hogy gondoskodjanak róla – anyagilag, fizikailag és szellemileg. A növekvő költségek idején ennek még előrébb kell szerepelnie a napirenden.
Íme öt dolog, aminek a középpontban kell állnia a Smart Insurance Broker szakértői szerint:
1. Fizetési csomag: mennyit és milyen gyakran?
Kezdjük egy nyilvánvaló dologgal. A pénzügyi jólét támogatásának egyik legjobb módja az, ha tisztességesen fizeti az embereit. Fontos, hogy naprakész legyen a különböző pozíciók átlagos fizetési tartományaival és az infláció alkalmazottjaira gyakorolt hatásával. Manapság sok vállalkozás anyagilag maga is kifeszített, így a fizetésemelés nem mindig lehetséges. Ha ez a helyzet, akkor segíthet az embereknek, amennyiben megváltoztatja a fizetés gyakoriságát. Az egyik lehetőség a megkeresett bérezési rendszer lehet.
2. Kedvezményrendszerek
Ez egy kreatív módszer a növekvő költségekkel küzdő alkalmazottak megsegítésére. Valójában, amikor arról kérdezte a Smart Insurance Broker az alkalmazottakat, hogy a fizetésemelésen kívül milyen anyagi támogatást szeretnének a munkáltatójuktól, a kedvezményrendszerek gyakorlata volt a második legnépszerűbb lehetőség (a személyre szabott jutalmak és juttatások mögött).
Ez egy hasznos biztonsági háló, amelyre az emberek tudják, hogy a fizetésük más formában növelhető. Végső soron a megélhetési költségek válsága megköveteli a munkaadóktól, hogy többféle módon is segítsék a munkatársaikat.
3. A fizikai és lelki jólét előnyei
Mindenkinek megvannak a maga egyéni jóléti kihívásai. Például egyesek fogyni szeretnének, míg mások az erejüket vagy a rugalmasságukat szeretnék fejleszteni. Vannak, akiknek a saját egészsége fontos, míg mások életében a családjuké is kiemelt szerepet játszik. Adja meg a kollégáinak azokat az eszközöket, amelyek segíthetnek nekik akkor, és amikor szükségük van rá!
4. Coach program
A coach program a támogatási rendszer egyik fő részét képezi a kedvezményrendszerek mellett. Ez különösen fontos azok számára, akiknek sok alkalmazottjuk van, vagy közülük jónéhányan távmunkában dolgoznak.
A rendszeres bejelentkezés a munkahét szerves részét kell, hogy képezze, de ugyanilyen fontos, hogy tudják a cégvezetők, hogy mit kérdezzenek. Ez több, mint a projektek és célok megvitatása.
Az alábbi kérdéseket érdemes feltenni:
- Milyennek érzi a munka/magánélet egyensúlyát jelenleg a cégén belül?
- Vannak olyan kihívások, amelyekkel jelenleg szembe kell néznie?
- Mi az az egy dolog, amin változtathatnánk a munkában, ami segítene Önnek?
- Van valami, ami igazán motiválja jelenleg?
- Van valami, ami demotiválja jelenleg?
- Tudok még valamit tenni, hogy támogassam?
5. Munka-magánélet egyensúlya
Az otthoni munkavégzés, a változó munkaidő, valamint a munka és a magánélet közötti jobb egyensúly minden munkavállaló számára egyaránt fontos, ugyanis segíti a testi, a lelki és az anyagi jólétet. Lehetővé teszi számukra, hogy levegőt vegyenek. Továbbá nagymértékben csökkenti a kiégés kockázatát.
Nyilvánvaló, hogy az Ön cége/vállalkozása számára a felsorolt alternatíváknak működniük kell, akár az összesnek, akár azok egy bizonyos részének, de az egyes iparágakban ez mindenképpen különbözik egymástól. Viszont minél rugalmasabb, annál jobb a kollégái jóléte szempontjából – és annál nagyobb az esélye, hogy megtartsa őket.
Lenyűgöző előnyök
A Smart Insurance Broker feladata olyan megoldások létrehozása, amely segíti a cégvezetőket/cégtulajdonosokat ebben az újonnan kialakult munkavilágban, ideértve természetesen a megélhetési költségek drasztikus megemelkedését is.
Nincs szüksége a cégének/vállalkozásának végtelen erőforrásra vagy hatalmas költségvetésre ahhoz, hogy az alkalmazottjainak az általuk elvárt előnyt biztosítsa.
A Smart Insurance Broker megoldásaival, amelyeket a folyamatábrákban és a coach programjukban láthat, különböző platformokat és prioritásokat biztosít a munkatársak vonzásához, bevonásához és megtartásához.