A német Die Welt lap értesülése szerint a Volkswagen megállapodott az amerikai hatóságokkal az emissziós botrányban ellene felhozott vádak peren kívüli rendezésében, és 5000 dollárt (mintegy 1,3 millió forintnak megfelelő összeget) fizet az ügyben érintett amerikai ügyfeleinek.
A megállapodás azonban nem terjed ki a kifogásolt 580 ezer dízelmotor javításának részleteire és a hatóságok által esetleg kiszabható büntetésekre.
A megállapodásról a dokumentumot a lap értesülése szerint csütörtökön nyújtják be az ügyben eljáró bírónak San Franciscóban. A bíróság által a megállapodásra kitűzött határidő csütörtökön jár le.
Egy ártatlan ötlettel indult az egész?
A Handelsblatt pedig arról ír: a dízelmotorok károsanyag-kibocsátási értékeit tesztelés közben manipuláló vezérlő szoftver múltja egészen 1999-ig nyúlik vissza és az alapul szolgáló ötlet eredetileg az Audinál született meg.
Az Audi eredetileg "ártatlan" ötlete a dízelmotorokra az indítás után hideg üzemmódban jellemző hangos kopogás kiküszöbölését szolgálta a motor üzemanyag adagolásának szoftveres szabályozásával. A fejlesztők később ezt a beavatkozást egészítették ki a motortesztelési üzemmód felismerésével és a kibocsátási értékek ennek megfelelő átállításával.
A Handelsblatt beszámolója szerint az Audi soha nem alkalmazta a szoftvert.