1. Nem mindenhol van magyar nyelvű ügyfélszolgálat
A vizsgált hét szolgáltató ügyfélszolgálata kivétel nélkül budapesti hívószámon volt elérhető, magyar nyelvű menürendszerrel és magyarul beszélő ügyintézőkkel — még a globális fintech cégek esetében is. Ez azért figyelemre méltó, mert például a kétmillió hazai ügyfelet megközelítő Revolutnak vagy a Wise-nak továbbra sincs magyar nyelvű telefonos ügyfélszolgálata.
A nyitva tartás azonban nem mindenhol folyamatos: a Teya, a SumUp és a myPOS ügyfélszolgálata jellemzően hétköznap reggeltől 18-19 óráig hívható.
2. Milyen gyorsan érhető el az ügyfélszolgálat, ha hibát jelentene be a vállalkozás?
A BiztosDöntés.hu szakértői arra voltak kíváncsiak, hogy mennyi idő alatt jelenthető be az ügyfélszolgálaton a POS-terminál esetleges meghibásodása. Ahol menüt kellett választani, ott a POS-terminál hibabejelentést nyomták meg, mert ennél a pontnál várhatóan minden fontos kérdésre választ lehet kapni. A mérés az utolsó menüpont kiválasztása után indult.
A bejelentkezési idők a következők lettek:
- Fizetési Pont: 27 másodperc
- Teya: 30 másodperc
- SumUp: 32 másodperc
- OTP Bank: 56 másodperc
- Viva Wallet: 1 perc 23 másodperc
- myPOS: 1 perc 25 másodperc
- SimplePay: 3 perc 15 másodperc (itt az automata előre figyelmeztetett a hosszabb várakozásra)
3. Jutalékok és díjak a szolgáltatóknál
Egy induló vidéki vállalkozás számára az alábbi kondíciók érvényesek (ahol van eltérés, ott egyedi ajánlat is kérhető):
- Fizetési Pont: 2 350 Ft havidíj, tranzakciónként 0,4 százalék + 7 Ft (ez messze a legkedvezőbb ajánlat a piacon!)
- myPOS: 1,45 százalék + 15 Ft
- OTP Bank: 17-200 millió forintos éves bevétellel 2 500 Ft + ÁFA havidíj, tranzakciónként 0,75–1 százalék + 4,90 Ft + 0,1845 százalék rendszerdíj
- SimplePay: havidíj 0–5 000 Ft, jutalék 0,7–1,1 százalék + 0,2–0,3 százalék bankközi jutalék + 4,90 Ft + 0,1845 százalék rendszerdíj
- SumUp: 1,95 százalék tranzakciónként
- Teya: nincs meghirdetett díj, minden esetben egyedi ajánlat
- Viva Wallet: 1 950 Ft havidíj, 1,69 százalék jutalék (minimum 12 Ft), tartalmazza a bankközi jutalékot is
A Vivánál a feltételek terminálvásárlással vagy két év lízinggel érhetők el. A Fizetési Pont öt év hűségidővel dolgozik, de megszűnés vagy telephely bezárása esetén elengedik a kötbért. Az első 30 nap mindenhol kötbérmentes.
4. Mit tesz a szolgáltató, ha elromlik a POS-terminál?
A POS-terminál meghibásodása mindig kritikus egy vállalkozás számára, így rendkívül fontos, hogy a javítás és a csere milyen feltételekkel, milyen gyorsan történik.
- Fizetési Pont: telefonon próbálják elhárítani, ha nem sikerül, 2 munkanapon belül futár viszi az új terminált (14 óráig bejelentve másnap).
- myPOS: telefonon vagy chaten (angolul 0–24) fogadják a hibabejelentéseket; a hibás terminált Bulgáriába kell küldeni, a javítás kb. 1,5 hét.
- OTP Bank: szerződésfüggő a kiszállás; VIP nélkül 8 órán belül, VIP szerződéssel hétvégén is.
- SimplePay: távoli hibaelhárítás után 8 órán belüli helyszíni javítás.
- SumUp: több csatornán is elérhetők, garanciaidőn belül 2 munkanapon belüli csere; garanciaidő után új terminál vásárolható, melynek árát megtérítik.
- Teya: 2–3 munkanapos ingyenes csere, nincs javítás.
Viva Wallet: a támogatás mértéke csomagtól függ; a javítás Görögországban történik, 1 naptól 2 hétig; csere biztosított, átmenetileg NFC-s app is használható.
A harmadik negyedévben Japán bruttó hazai terméke hat negyedév óta először zsugorodott a hétfőn publikált előzetes adatok szerint.


