4p

A vállalkozások túlnyomó többségénél lehet már bankkártyával fizetni, ám nagyon nem mindegy, hogy ennek milyen díjai vannak, illetve mennyi idő alatt cserélik vagy javítják az elromlott POS terminált. A BiztosDöntés.hu összehasonlította a legfontosabb piaci szereplők – Fizetési Pont, myPOS, OTP Bank, SimplePay, SumUp, Teya, Viva Wallet – szolgáltatásait és árait. A különbség szembetűnő.

1. Nem mindenhol van magyar nyelvű ügyfélszolgálat

A vizsgált hét szolgáltató ügyfélszolgálata kivétel nélkül budapesti hívószámon volt elérhető, magyar nyelvű menürendszerrel és magyarul beszélő ügyintézőkkel — még a globális fintech cégek esetében is. Ez azért figyelemre méltó, mert például a kétmillió hazai ügyfelet megközelítő Revolutnak vagy a Wise-nak továbbra sincs magyar nyelvű telefonos ügyfélszolgálata.

A nyitva tartás azonban nem mindenhol folyamatos: a Teya, a SumUp és a myPOS ügyfélszolgálata jellemzően hétköznap reggeltől 18-19 óráig hívható.

2. Milyen gyorsan érhető el az ügyfélszolgálat, ha hibát jelentene be a vállalkozás?

A BiztosDöntés.hu szakértői arra voltak kíváncsiak, hogy mennyi idő alatt jelenthető be az ügyfélszolgálaton a POS-terminál esetleges meghibásodása. Ahol menüt kellett választani, ott a POS-terminál hibabejelentést nyomták meg, mert ennél a pontnál várhatóan minden fontos kérdésre választ lehet kapni. A mérés az utolsó menüpont kiválasztása után indult.

A bejelentkezési idők a következők lettek:

  • Fizetési Pont: 27 másodperc
  • Teya: 30 másodperc
  • SumUp: 32 másodperc
  • OTP Bank: 56 másodperc
  • Viva Wallet: 1 perc 23 másodperc
  • myPOS: 1 perc 25 másodperc
  • SimplePay: 3 perc 15 másodperc (itt az automata előre figyelmeztetett a hosszabb várakozásra)

3. Jutalékok és díjak a szolgáltatóknál

Egy induló vidéki vállalkozás számára az alábbi kondíciók érvényesek (ahol van eltérés, ott egyedi ajánlat is kérhető):

  • Fizetési Pont: 2 350 Ft havidíj, tranzakciónként 0,4 százalék + 7 Ft (ez messze a legkedvezőbb ajánlat a piacon!)
  • myPOS: 1,45 százalék + 15 Ft
  • OTP Bank: 17-200 millió forintos éves bevétellel 2 500 Ft + ÁFA havidíj, tranzakciónként 0,75–1 százalék + 4,90 Ft + 0,1845 százalék rendszerdíj
  • SimplePay: havidíj 0–5 000 Ft, jutalék 0,7–1,1 százalék + 0,2–0,3 százalék bankközi jutalék + 4,90 Ft + 0,1845 százalék rendszerdíj
  • SumUp: 1,95 százalék tranzakciónként
  • Teya: nincs meghirdetett díj, minden esetben egyedi ajánlat
  • Viva Wallet: 1 950 Ft havidíj, 1,69 százalék jutalék (minimum 12 Ft), tartalmazza a bankközi jutalékot is

A Vivánál a feltételek terminálvásárlással vagy két év lízinggel érhetők el. A Fizetési Pont öt év hűségidővel dolgozik, de megszűnés vagy telephely bezárása esetén elengedik a kötbért. Az első 30 nap mindenhol kötbérmentes.

4. Mit tesz a szolgáltató, ha elromlik a POS-terminál?

A POS-terminál meghibásodása mindig kritikus egy vállalkozás számára, így rendkívül fontos, hogy a javítás és a csere milyen feltételekkel, milyen gyorsan történik.  

  • Fizetési Pont: telefonon próbálják elhárítani, ha nem sikerül, 2 munkanapon belül futár viszi az új terminált (14 óráig bejelentve másnap).
  • myPOS: telefonon vagy chaten (angolul 0–24) fogadják a hibabejelentéseket; a hibás terminált Bulgáriába kell küldeni, a javítás kb. 1,5 hét.
  • OTP Bank: szerződésfüggő a kiszállás; VIP nélkül 8 órán belül, VIP szerződéssel hétvégén is.
  • SimplePay: távoli hibaelhárítás után 8 órán belüli helyszíni javítás.
  • SumUp: több csatornán is elérhetők, garanciaidőn belül 2 munkanapon belüli csere; garanciaidő után új terminál vásárolható, melynek árát megtérítik.
  • Teya: 2–3 munkanapos ingyenes csere, nincs javítás.

Viva Wallet: a támogatás mértéke csomagtól függ; a javítás Görögországban történik, 1 naptól 2 hétig; csere biztosított, átmenetileg NFC-s app is használható.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Személyes pénzügyek Kijózanodás a munkáshitelből?
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 07:41
Csak a konstrukció indulásának első hónapjában, 2025 januárjában szerződtek le kevesebb munkáshitelre a magyarok, mint októberben.
Személyes pénzügyek Ezek a diákok értenek a legjobban a pénzügyekhez – megvannak a Pénzügyi Junior Klasszisok
Privátbankár.hu | 2025. december 11. 18:27
Egy győri csapat nyerte meg a Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis! versenyt. Az ország minden pontjából érkeztek csapatok a pénzügyi tudatossági verseny döntőjére, a legjobb 4 közé a győrieken kívül ceglédi, székesfehérvári és békéscsabai diákok jutottak be.
Személyes pénzügyek „Az öngondoskodás nem luxus, hanem megoldás a lakáscélok elérésére”
PR | 2025. december 11. 16:09
A lakáspiac aktuális kihívásaira és a finanszírozási termékek iránti növekvő keresletre reagál megújult termékével a Fundamenta-Lakáskassza Zrt. Az új Otthontervező Lakásszámla egyszerre kínál rugalmas megtakarítási lehetőséget és kedvezményes hitelt, akár 35 %-os bónusszal (EBKM: 3,83-3,90%)1, vagy akár 3,5 %-os hitelkamattal (referencia THM Kamatbónusszal 5,04-5,31%)2,3. Jakabfalvy Dóra, a Fundamenta üzleti divíziójának ügyvezetője szerint a konstrukció célja, hogy ügyfeleik az öngondoskodás útjára lépve, kiszámítható feltételek mellett valósíthassák meg lakáscéljaikat.
Személyes pénzügyek TBSZ vagy NYESZ? Segítünk választani!
PR | 2025. december 11. 15:36
Az OTP Bank szakértőivel, Fabriczki Ritával és Varga Cintiával beszélgetünk arról, hogyan hozhatunk okos döntést a Tartós Befektetési Számla és a Nyugdíj Előtakarékossági Számla között. Bemutatjuk a számlanyitás előtti legfontosabb tudnivalókról, és bemutatjuk, hogyan építhetünk stabil pénzügyi jövőt tudatos tervezéssel.
Személyes pénzügyek Érdemes lesz átnézni a januárban érkező bankszámla-díjértesítőket
Privátbankár.hu | 2025. december 10. 07:45
Díjemelés jöhet 2026 júniusa után, mivel a bankok önkéntes moratóriuma a lakossági számlák díjainak befagyasztására lejár.
Személyes pénzügyek Hiánypótló kalkulátorokkal újít a Netrisk.hu
Privátbankár.hu | 2025. december 9. 16:31
Belép a banki termékek piacára az online biztosításközvetítő Netrisk.hu, az oldalon a személyi kölcsönöket és Otthon Start konstrukciókat már össze lehet hasonlítani, és hamarosan elindul a jelzáloghitel- és a bankszámla-összehasonlító kalkulátor is – mondta a Netrisk csoport Ausztriáért és Magyarországért felelős regionális ügyvezetője a társaság keddi budapesti sajtóbeszélgetésén.
Személyes pénzügyek Munkáshitel: nagyobb a füstje mint a lángja?
Privátbankár.hu | 2025. december 5. 14:20
Nagy várakozás övezte a kamatmentes munkáshitelt, ám hamar kiderült: a kezdeti lelkesedés után a kereslet meredeken zuhant, a bankok pedig mostanra kiszálltak a fiatalokért folyó versenyből,
Személyes pénzügyek Új autósapp segít spórolni a kötelezőn
Natív tartalom | 2025. december 2. 15:16
Megéri jól vezetni a Drivello-val – az UNION új okosappja díjazza a felelősségteljes vezetést, a felhasználók kedvezményt kaphatnak a kötelező biztosításuk díjából.
Személyes pénzügyek Sokan erre használják már fel a hiteleiket
Privátbankár.hu | 2025. november 29. 10:18
Az új személyi hitelek fele korábbi kölcsön kiváltására mehet. Mit nyerhetnek ezzel az adósok?
Személyes pénzügyek Idén legyűrhetik a személyi kölcsönök az áruhiteleket
Hargitai-Szabó Kata | 2025. november 26. 19:32
A Black Friday akciók és a közelgő karácsonyi ajándékozás időszakában jelentősen nő a személyi kölcsönök és az áruhitelek iránti kereslet, ám az utóbbi időben az előbbi egyértelműen népszerűbb. A BiztosDöntés.hu összefoglalta a tudnivalókat a személyi kölcsönök és az áruhitelek közötti különbségekről.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG