A hitelintézet tapasztalatai szerint az utóbbi időben egyre többször fordul elő, hogy az ügyfeleket hamis honlapokra irányítják, online eszközeikre távoli elérést biztosító programokat telepítenek. Leggyakrabban jogosulatlan tranzakciókra, feltörési kísérletekre hivatkozva kérnek tőlük érzékeny adatokat, és minél gyorsabban, hogy ne legyen idejük utánanézni a kérésnek. Általában telefonon jelentkeznek, akár több órán keresztül szóval tartják az áldozataikat - írta a bank.
Az illetéktelenek a visszaélésnek mindig új formáival próbálkoznak, ahogy a biztonsági eszközök fejlődnek. A hitelintézet folyamatosan fejleszti a biztonsági megoldásait, de az ügyfelektől is óvatosságot kér. Az adathalászat veszélyeiről pedig folyamatosan frissülő oldal tájékoztat az OTP Bank honlapján.
A közleményben hangsúlyozzák, hogy az OTP Bank soha nem kéri az ügyfeleitől a belépési azonosító kódjaikat, a jelszavaikat, az utaláshoz kapott ellenőrző kódokat, illetve MobilBank regisztráció megerősítéshez szükséges ellenőrző kódokat. Soha nem kéri továbbá a bankkártához tartozó CVV, CVC kódokat. Az OTP Bank soha nem kéri, hogy telefonban adott utasítások alapján bármilyen programot, szoftvert telepítsen valaki a telefonjára - tették hozzá.