A Pénziránytű Alapítvány kiemelt célja a középiskolások pénzügyi ismereteinek megalapozása, fejlesztése. A pénzügyi ismeretterjesztést szolgálja a Magyar Nemzeti Bank (MNB) és a Budapesti Értéktőzsde szakmai, illetve anyagi támogatásával kidolgozott Pénzügyi Oktatási Program (POP). A program működtetését és elterjesztését 2008-tól az Alapítvány mind szakmailag, mind anyagilag támogatja.
Az elmúlt négy tanév alatt 60 középiskola bevonásával közel 8500 középiskolás diák vett részt a programban, az idei tanévben pedig 70 középiskola 140 tanárának bevonásával több mint 3000 diák részesül a képzésben.
A 2012-2013-as tanév indulásával a Pénziránytű Alapítvány a Pénzbook segítségével a közösségi médián keresztül is megszólítja a diákokat, valamint az érdeklődő szülőket és tanárokat. Az oldal (www.facebook.com/penziranytu.penzbook) elindításával az Alapítvány a Pénzügyi Oktatási Programban résztvevő középiskolások mellett azokat is szeretné elérni, akik eddig még nem csatlakoztak.
A jelenleg már közel másfél millió középiskolás korú regisztrált felhasználóval rendelkező Facebook reményeink szerint hatékonyan segíti majd az oktatási programunkat, miközben a Pénzbook azokat is megszólítja, akik a hagyományos iskolai keretek között még nem találkoztak azokkal a pénzügyi kérdésekkel, amelyekkel nap mint nap mindannyian szembesülünk - mondta Dr. Várhegyi Éva, a Pénziránytű Alapítvány kuratóriumának elnöke.
A Pénzbookon a Pénzügyi Oktatási Program tananyagának színes és közérthető feldolgozása mellett szórakoztató jellegű, könnyen fogyasztható, a hétköznapokban hasznosítható bejegyzések is helyet kapnak multimédiás és interaktív tartalmakkal kiegészítve. A pénzzel, pénzügyekkel kapcsolatos tudás átadása révén a Pénzbook segíti a diákok hétköznapi pénzügyi döntéseit és megalapozza a gazdasági alapfogalmakkal kapcsolatos tudásukat - mondta az elnök.
A Pénziránytű Alapítvány szerint Magyarországon minden diák számára elérhetővé kell, hogy váljon az alapvető pénzügyi-gazdasági ismeretek elsajátításának lehetősége, hiszen életünk első pénzügyi döntéseit már a zsebpénzünkkel kapcsolatosan meghozzuk. Hosszú távon pedig a pénzügyi jártasság jelenti annak feltételét, hogy a lakosság megfontoltan hozhassa meg a mindennapi pénzügyekhez kapcsolódó döntéseit. A Front Page Communications közreműködésével készülő Pénzbook közösségi média oldalt ennek a célnak a jegyében, egy átfogó, hosszú távú edukációs stratégia keretében hozták létre.