Tavaly viszont átlagosan már csak 45 százalékkal kellett többet fizetni a németeknek egy elektromos meghajtású kocsiért, mint egy hagyományosért - közölte az IFUA Horváth & Partners nemzetközi tanácsadó cég.
Többek közt ilyen csodaszép Tesla is érkezne a német utakra. |
Az előző évhez képest csaknem 25 százalékot estek a villanyautó-árak, míg 2013-ban még csak 20 százalékos volt az árcsökkenés 2012-höz képest, ha ez a gyorsuló ütem a továbbiakban is megmarad, akkor 2020-ra az elektromos autók felára 10 százalék alá zsugorodik Németországban. A helyi utakon 2014 végén 26 ezer elektromos személyautó futott, ami közel 80 százalékos bővülés az előző évhez képest.
Nem vagyunk lemaradva sokkal
Amennyiben az elmúlt három évben tapasztalható trend folytatódik, a villanyautók száma 2020-ra elérheti a 820 ezret, 2021-re pedig az egymilliót, vagyis azt a számot, amelyet a berlini kormány eredetileg 2020-ra tűzött ki célként. Az összes kocsihoz viszonyítva azonban ez csupán a jelenlegi járműállomány hozzávetőleg másfél százaléka - tették hozzá.
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) várakozása szerint Magyarországon 2020-ig mintegy 45 ezer elektromos autót helyeznek majd forgalomba. Huba Eörs, tanácsadó cég ügyvezető partnere úgy fogalmazott: ez az összes járműhöz viszonyítva nagyjából 1 százalék körüli arány, ami nem sokkal kisebb a Németországban vártnál.