Az MNB a pénzügyi intézményektől első lépésként azt várta el, hogy a késedelmes kölcsönszerződések felmondása, a már felmondott szerződésből eredő követelések értékesítése, továbbá a fedezetérvényesítés, illetve egyéb jogi lépések megtétele előtt kíséreljék meg a kapcsolatfelvételt az ügyletben szereplő valamennyi adóssal. Ez történhet levélben vagy telefonon, illetve személyes megkereséssel. Azok az adósok, akik hajlandóak együttműködni, úgy akár személyre szabottan is rendezhetik a tartozásukat, erre a bankoknak lehetőséget kell biztosítaniuk.
Gyanúsan sok vagy kevés – mit tegyek?
Abban az esetben, ha az adós vitatja a követeléskezelő eljárásának jogszerűségét, vagy a tartozás összegét, mindenekelőtt az érintett társaságnál kell panaszt tennie. Ha a panaszt az intézmény elutasítja, akkor a fogyasztó – pénzügyi fogyasztói jogvita esetén – az MNB mellett működő Pénzügyi Békéltető Testület díjmentes eljárását kezdeményezheti, vagy polgári bírósághoz fordulhat.