Adóbevallások a Magyar Posta 62-es hivatalában a fővárosi Teréz körúton. (Kép forrása: MTI Fotó, Mohai Balázs) |
Ennek következtében január 1-től csakis elektronikus úton lehet benyújtani a különböző beadványokat. Így gyakorlatilag egyetlen cég, egyesület, alapítvány, ügyvédi iroda és egyéni vállalkozás sem fordulhat már hagyományos, papíralapú beadvánnyal az adóhatósághoz és más hivatalhoz, ezt közölte a Mazars a Privátbankár.hu-val. Sőt: a hatóságok csak akkor fogadják el a beadványokat, ha azokat a megfelelő elektronikus csatornán juttatják el hozzájuk, fűzte hozzá H. Nagy Dániel, a Mazars adóigazgatója.
Az elektronikus iratokat a már megszokott ÁNYK-n (Általános Nyomtatványkitöltő) keresztül lehet továbbítani a NAV felé, de csak akkor, amennyiben az adott ügyhöz létezik rendszeresített nyomtatvány. Más esetekben a megszokott postai út helyett az ePapír szolgáltatással lehet írni a NAV-nak. Az ePapír egy hitelesített levelezéshez, ügyindításhoz használható kormányzati alkalmazás, amellyel szabad formátumban lehet elektronikus levelet küldeni az adóhatóságnak, ehhez hitelesített dokumentumokat is lehet csatolni.