Az e-mailek követése összességében kevesebb munkavállalóra jellemző, 52 százalék soha nem nézi ezeket szabadsága alatt, majdnem minden ötödik megkérdezett naponta, tíz százalék pedig naponta többször figyeli a levelezését. Mintegy minden harmadik válaszadó csak a legfontosabb e-mailre válaszol a nyári kikapcsolódás alatt. A céges hívásokat még többen veszik fel: csak 16 százalék nem szokta felvenni a telefont nyaralás közben.
Leginkább az oktatásban dolgozók elérhetőek nyáron
Ugyan hagyományosan az oktatással azonosítjuk a nyári szünetet, a szegmensben dolgozók 43 százaléka ilyenkor is teljes eléréssel dolgozik, 89 százalékuk pedig legalább egy csatornán elérhető. A saját vállalkozásukban a tulajdonrész felénél kevesebbet birtokló munkavállalók, illetve felsővezetők 100 százaléka válaszolt úgy, hogy teljes eléréssel dolgozik. A közép-és alsóvezetők közül is rendkívül sokan (95,8%) érhetőek el valamilyen csatornán.
A férfiak nagyobb eséllyel követik a híreket, mint a nők
Majdnem minden harmadik munkavállaló napi rendszerességgel figyeli a híreket (30%), de további 20 százalék hetente többször ellátogat valamely híroldalra. Csak 14 százalék nyilatkozott úgy, hogy semmiképp nem szeretne hírekkel foglalkozni ilyenkor. Szembetűnő, hogy a férfiak közül többen követik naponta a híreket: 34 százalék, szemben a női válaszadók 25 százalékával. A kor előrehaladtával is növekszik a tájékozódási kedv, az 50-60 év közötti korosztályban 20 százalékponttal gyakoribb a nyaralás alatti hírolvasás, mint a 20-29 évesek körében (utóbbiak esetében 22%).
Legtöbben egyéb feladataik mellett dolgozzák fel az összegyűlt e-maileket
Meglehetősen ritka, hogy a munkavállalók előre tervezzenek időt a szabadság alatt felhalmozódott feladatokra (12%). A válaszadók 57 százaléka állandó feladatai mellett dolgozza fel az összegyűlt e-maileket, 33 százaléknál – vélhetően a munkamenet vagy foglalkozásuk jellege miatt– egyáltalán nem jellemző, hogy összegyűlne a munka.