Miután április 16-án, kedden évtizedek óta nem látott mennyiségű eső zúdult Dubajra, megbénult a város az Emirates légitársaság központjaként is működő, hatalmas forgalmat bonyolító repülőtere is. Hatalmas káosz alakult ki, több száz járatot töröltek, az utasoknak információt szerezni is nehéz volt.
@emirates this is chaos.. I am sure that mgt are doing their best .. but it’s quite hideous!
— Miranda Reeder (@mirandareeder) April 18, 2024
We couldn’t amend our tickets online & so we came to the airport as our flight was confirmed but now hours of delay.. #dubaiairport #emirates#dubaiflood #DubaiFlooding pic.twitter.com/KgvG9IDt2O
Tim Clark, az Emirates elnöke szombaton szerkesztőségünknek is eljuttatott nyílt levélben kért bocsánatot az érintettektől, illetve részletezte, milyen nehézségekkel kellett szembenézniük, és mit tettek a helyzet megoldása érdekében.
"Ez a hét az Emirates működése szempontjából az egyik legnehezebb hét volt az Egyesült Arab Emírségeket sújtó rendkívüli viharok miatt.
Ezúton szeretnék bocsánatot kérni minden ügyfelünktől, akinek az utazási terveit ez a rendkívüli időszak felborította"
- indít a levél.
"Kedden több tucat járatot irányítottunk át más repülőterekre, hogy elkerüljük a legrosszabb időjárási körülményeket, majd a következő három napban közel 400 járatot kellett törölnünk, és még többet kellett késleltetnünk, mivel a központunk működését továbbra is kihívások elé állította a személyzet és az ellátás hiánya"
- folytatja Clark, aki ezután rátér arra, hogy a cég 12 ezer szállodai szobát, valamint 250 ezer étkezési utalványt bocsátott az utasok rendelkezésére.
Timelapse of the incoming storm that’s caused chaos is Dubai #dubairain #dubaiflood #DubaiAirport #Dubai pic.twitter.com/W3HeYv7reg
— Geoff Foreman (@realgeoff4man) April 18, 2024
Az elnök szerint április 20-ára helyreállt a menetrend szerinti közlekedés, a tranzitterületen rekedt utasokat elindították úticéljaik felé. Azért még minden probléma nem oldódott meg: Clark elárulta, hogy mintegy 30 ezer poggyász maradt vissza, ezeket a következő napokban igyekeznek eljuttatni tulajdonosaikhoz.
"Tudjuk, hogy a rendkívüli helyzetre adott reakciónk messze nem volt tökéletes. Tudomásul vesszük és megértjük ügyfeleink frusztrációját a terminálokon kialakult torlódás, információhiány és zűrzavar miatt. Elismerjük, hogy a hosszú sorbanállás és várakozási idő elfogadhatatlan volt"
- ismeri még el az elnök, aki szerint a tanulságokat levonják, működési folyamataikat pedig javítják a történtek fényében.