Az InterContinental Hotels Group Plc (IHG) megduplázta adózott eredményét 2023-ban a brit szállodaipari cég keddi közleménye szerint.
Az InterContinental adatai szerint a tavalyi adózott eredménye 750 millió dollárra emelkedett a 2022. évi 375 millió dollárról. Az adózás előtti eredmény 1,01 milliárd dollárra nőtt az egy évvel korábbi 540 millió dollárról.
A cég bevétele 18,8 százalékkal, 4,62 milliárd dollárra emelkedett; szakértői várakozások átlagában minimálisan kisebb, 4,6 milliárd dolláros bevétel szerepelt.
A vállalat egy kiadható szobára jutó nettó szobaár-bevétel mutatója (revenue per available room, RevPAR) - a szállodaipar egyik legfontosabb mérőszáma - 7,6 százalékkal emelkedett a negyedik negyedévben, és 16 százalékkal nőtt tavaly. A RevPAR értéke a szállodák teljesítményének összehasonlítására alkalmas, minél magasabb az érték, annál jobb eredményekre utal.
A cég vezetése arról döntött, hogy legfeljebb 800 millió dollárt juttat vissza a befektetőknek részvény-visszavásárlás keretében.
Az InterContinental csoport 19 márkát foglal magában mintegy 6300 szállodával a világ több mint 100 országában. Az IHG-hoz tartozik többek között a Crowne Plaza, a Holiday Inn és az InterContinental szállodalánc.
(MTI)