Ahogy a 444.hu írja, a bizottság akkor fagyasztotta be a pénzeket, amikor elkezdett vitázni a magyar kormánnyal a pályázatok szabályosságáról. Annyi történt, hogy kedden az "előzetes felfüggesztés" állapotból "felfüggesztés" lett.
A bizottságnak leginkább az nem tetszett 2014-ben, hogy az útépítési pályázatokban szerepelt az a kiírás, miszerint az építkezés 50 km-es körzetében aszfaltkeverő üzemet kellett működtetnie a nyertesnek. Az Európai Bizottság szerint ez kizárja a külföldi versenyzőket, viszont a magyar kormány bemutatta, hogy a pályázatok nagy részét így is külföldiek vitték, ráadásul hasonlóra más tagországban is volt példa.
Miért pont most?
Mindezek mellet a szabályozás hét évvel korábban is így működött, ezért érthetetlen a kormány részéről, hogy miért most állt elő Brüsszel ezzel a problémával, és küldte vissza a számlákat. Szó volt róla, hogy különadó formájában később beszedi az állam a nagyjából 90 milliárd forintnyi büntetést, de ez többek között ott bukott el, hogy a Simicska-féle Közgépet is érintette volna. Azonban Brüsszel ragaszkodik a pénzhez.
Lesz még folytatás
Az oldalt Csepreghy Nándor miniszterelnökségi helyettes államtitkár tájékoztatta arról, hogy bírósághoz fordulnak, így Luxemburg döntéséig biztos nem számíthatunk a zárolás feloldására. Ha mi nyerünk, marad a 90 milliárd, ha veszítünk az összes pályázati támogatást, 360 milliárdot kell visszafizetni.