Rossz választ adott a Google új, mesterséges intelligencián alapuló chatbotja egy reklámvideóban a Bard az amerikai James Webb űrteleszkópról, ami megrendítette a befektetők bizalmát - írta a Guardian online kiadása csütörtökön.
A Google anyavállalata, az Alphabet piaci értékéből 100 milliárd dollárt veszített, miután a Reuters hírügynökség beszámolt a Bard chatbot hétfőn közzétett reklámfilmjének hibájáról. A videó működés közben mutatja a Bardot, azt ígérve, hogy segít egyszerűsíteni a bonyolult dolgokat, ám a robot ehelyett rossz választ adott.
Costliest Demo Fail of all time.
— Huku (@HukuLabs) February 9, 2023
Bard made a boo boo. Google lost $100B after it’s experimental ai chatbot bard made an factual error while replying.
When asked “ What new discoveries from the James Webb Space telescope can I tell my 9 year old about” pic.twitter.com/mSd9yKqg9q
A reklámvideóban azt kérdezik a Bardtól, hogy az amerikai űrkutatási hivatal (NASA) James Webb űrteleszkópjának milyen új felfedezéseiről lehet mesélni egy kilencéves gyereknek. A Bard erre egy sor választ ad, köztük azt is, mely szerint a James Webb használatával készítettek először képet egy Naprendszeren kívüli bolygóról. Ezzel szemben az első ilyen felvételt az Európai Déli Obszervatórium nagyon nagy teleszkópja (European Southern Observatory's Very Large Telescope, VLT) készítette 2004-ben - erősítette meg a NASA.
A Bard reklámfilmjét a Twitteren több mint 1,5 millióan látták.
A Google szóvivője szerint "ez kiemeli a szigorú tesztelési folyamat fontosságát, amelyet ezen a héten indítunk megbízható tesztelőprogramunkkal". Hozzátette, hogy a külső visszajelzéseket összevetik a belső tesztelésükkel, hogy bizonyosak legyenek abban, "a Bard válaszai megütik a minőség, a biztonság és a valós megalapozottság mércéjét".
A Google - helyi idő szerint - szerda délelőtti, élőben közvetített prezentációjában nem hangzottak el részletek arról, hogyan és mikor integrálja a cég a Bardot a keresőjébe.
(MTI)