3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A budapesti városnéző buszok üzemeltetését 20 évre vonatkozó koncesszióval tennék egyszereplőssé - a versenyző cégek előtte azért egyeztetnének.

Szakmai egyeztetést kezdeményeznek a fővárossal a budapesti városnéző buszok üzemeltetői, mielőtt a BKK Zrt. kiírná a koncessziós pályázatot a Fővárosi Közgyűlés júniusi döntése értelmében - mondta Toldi Annamária, a Program Centrum Kft. társtulajdonosa a három budapesti városnéző szolgáltatást végző cég közös sajtótájékoztatóján hétfőn Budapesten.

Bár a hivatalos pályázat még nem jelent meg, egyetértenek abban, hogy a döntően az egyéni turisták által igénybevett úgynevezett hop-on hop-off rendszerben működő városnéző szolgáltatást a világvárosokhoz hasonlóan a magyar fővárosban is szigorú követelmények és üzemeltetési megoldások alapján biztosítsák, a lehető legkisebb mértékben zavarva a helyi lakosságot.

Most még négy cég viszi a másfél milliárdos piacot

Toldi Annamária elmondta: Budapesten 4 hop-on cég működik, a Program Centrum Kft. mellett a Big Bus márkanév alatt működő City Sightseeing Kft., a Mr. NILSZ Kft. és a City Tour Hop On Hop Off Kft. Ez utóbbi azonban a megállapodás ellenére nem vett részt a sajtótájékoztatón. A 4 Magyarországon bejegyzett vállalat együttes árbevétele 2015-ben 1,5 milliárd forint volt, a cégek egyenként 80-100 dolgozót foglalkoztatnak. A fővárosnak a megállóhasználati engedélyekből évi 50-60 millió forint bevétele keletkezik - mondta Toldi Annamária.

Miért kell változtatni?

Az index.hu összefoglalója szerint a Fővárosi Közgyűlés elé került koncepcióban megállapítják, hogy a városnéző buszok

  • korszerűtlenek, szennyezik a levegőt,
  • lassúak, ezért akadályozzák a forgalmat a belvárosban,
  • használják a buszsávot, beállnak a BKV-megállókba, akadályozzák a tömegközlekedési járatokat,
  • parkolásuk állandó problémákat okoz,
  • sokszor agresszív marketingjük rossz benyomást tesz a turistákra,
  • mindössze évi 64-66 millió forintot fizetnek a fővárosnak és a kerületeknek.

Vannak jó ötletek, de egyszereplőssé tenni a piacot nem az

Mindegyik cég elindulna a pályázaton, akár közösen is pályáznának, ami azonban a pályázati feltételek, és műszaki előírások ismerete nélkül nehéz. Szeretnék elérni, hogy az új szabályozás ne csak közlekedési szempontokat vegyen figyelembe, hanem egyéb, speciális szakmai követelményeket is, ezek között például azt említette, hogy szabályozni kellene, hogy a buszokon hány nyelven kell idegenvezetést tartani.

Kitért arra, hogy sajtóinformációk szerint az új szabályozás 2017 januártól lépne életbe, a BKK tenderkiírása pedig 20 éves koncesszióban hosszú távra egyszereplőssé tenné a városnéző buszok piacát. Ez szerintük több száz fővel csökkentené az ágazatban foglalkoztatottak számát, és rontana a szolgáltatás színvonalán is.

Egyetértenek a járatok számának maximálásával is. A járműpark fejlesztésének gátja, hogy a cégek csak maximum egy évre kapnak járatengedélyt - tette hozzá.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Telekom-ügyfél? Fontos bejelentést tett a szolgáltatója
Privátbankár.hu | 2024. április 17. 11:18
Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott fenntarthatósági stratégiájának (2021-2030) harmadik évéről számolt be a Magyar Telekom Fenntarthatósági Jelentésében, amelyet az Éves Jelentéssel egy napon, április 16-án publikált. 
Vállalat Profitboom, forgalomcsökkenéssel: erre volt képes az Ericsson
Privátbankár.hu | 2024. április 16. 12:55
Az Ericsson AB svéd távközlési berendezésgyártó negyedéves nyeresége növekedéséről, ugyanakkor bevételének csökkenéséről jelentett kedden.
Vállalat A Tesla-vezér minden tizedik dolgozót kirúgja
Privátbankár.hu | 2024. április 15. 15:12
Egy vállalati belső levél is kiszivárgott, amelyben Musk lényegében elbúcsúzott az érintettektől.
Vállalat Jókora gyomrost kapott az Apple
Privátbankár.hu | 2024. április 15. 11:32
Legnagyobb riválisa vitte be az ütést.
Vállalat Emelt osztalékot fizet a Waberer’s
Privátbankár.hu | 2024. április 12. 17:34
Egy rekord év után.
Vállalat Horvát céggel kötött üzletet a Mol
Privátbankár.hu | 2024. április 12. 17:12
A Janaf kőolajvezeték-üzemeltető 2,2 millió tonna kőolajat szállít 2024 végéig.
Vállalat Nagyon jól megy a Duna House-nak idén eddig
Privátbankár.hu | 2024. április 9. 09:04
Közel 4 milliárd forintot zsebeltek be csak jutalékokból, de minden szegmens jól teljesített az első negyedévben.
Vállalat Az Appeninn elkezdett kaszálni ingatlanjain
Privátbankár.hu | 2024. április 5. 11:51
Tavaly 142 százalékkal 19,5 millió euróra növelte ingatlan-bérbeadási bevételeit az Appeninn-csoport, adózott eredménye 22,8 millió euróra emelkedett.
Vállalat Az Autowallis megújítja vezetését - kik a jelöltek?
Privátbankár.hu | 2024. április 5. 11:10
Az AutoWallis új igzagatósági és felügyelő bizottsági tagokat választ április 26-ai rendes közgyűlésén, és nem tervez osztalékot fizetni.
Vállalat Óvatos a Vertikal Group, nem költi el a profitot
Privátbankár.hu | 2024. április 3. 16:51
A Vertikal Group Nyrt. a tavalyi 765 millió forint adózott eredményét az eredménytartalékba helyezné a további növekedés finanszírozására az igazgatóság - közölte a környezetgazdálkodással foglalkozó társaság szerdán.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG