Ha kevesebb autóakkumulátorra van szükség, akkor sebaj, máshol el lehet adni az aksikat, csak ki kell találni, hogy hol. Talán ez járt a fejében a debreceni autóakkumulátor-gyáráról is ismert kínai CATL vezetőinek, amikor a logisztikai befektetések felé fordultak. Ugyanis új megállapodást kötöttek termékeik újfajta hasznosítására.
A kínai óriásvállalat egy hozzá hasonló monstrumot, a dán Maersk tengeri fuvarozó vállalatot választotta partnerül az újításhoz, amelynek van logisztikai ágazata is. A CATL a Maersk tulajdonában lévő APM Terminals vállalattal állapodott meg arról, hogy nagy teljesítményű akkumulátorait a kikötői konténerrakodásban fogják kamatoztatni. Az APM Terminals, akárcsak a világ minden komolyan vehető cége elkötelezte magát, hogy leépíti karbonlábnyomát. A kínai akkumulátorgyártóval kötött megállapodását nagy lépésnek tartja azon az úton, amelyen megszabadul tevékenysége közvetlen szén-dioxid-kibocsátásától – mondta a Cnevpost kínai villanyautóipari portál szerint Grant Morrison, a vállalat globális eszközbeszerzéseiért felelős vezetője.
A CATL imázsának jót tehet, hogy akkumulátorai olyan súlyos dolgok kezelésével is elboldogulnak, mint a konténerek. A felek egyébként már korábban is kötöttek kisebb jelentőségű megállapodást az együttműködésre a konténerek kikötői rakodásában. A stratégiai együttműködés azonban példaértékű lehet az ipari tevékenységek dekarbonizációjában – vélik a kínai vállalat vezetői. A CATL egyébként a világ legnagyobb akkumulátorgyártója a nagyobb, erősebb akkuk területén. Világpiaci részesedése a világ autóakkumulátor-gyártásában több mint 38 százalék volt az idei első negyedévben – derül ki a dél-koreai SNE Research piackutató cég adataiból. A Maersk a világ második legnagyobb tengeri konténerszállítási vállalta.