A Ford egy közleményben azt írta, hogy a 2032-ig érvényes keretrendszer 2900 munkahely megszüntetését tartalmazza, amelyeket a vállalat tavaly novemberben jelentett be.
A Ford fájdalmas szerkezetátalakításon megy keresztül Európában, a kölni leépítések és a saarlouisi üzem közelgő bezárása újabb csapást mér Németország autógyártó központként betöltött presztízsére – írja a Reuters.
„A létszámleépítések elsősorban önkéntes létszámleépítéseken alapulnak. A végkielégítések nagylelkűek és lényegesen jobbak, mint az autóiparban általában” – mondta Benjamin Gruschka, az üzemi tanács vezetője egy közleményben.
A német kormány segítségét kérik, csere lehetőség
Az IG Metall szakszervezet szerint a kölni gyártás jövője továbbra sem világos, de üdvözölte a „biztonsági hálót”. A Ford, amely 2 milliárd dollárt fektetett be kölni telephelyének elektromos járművek gyártóközponttá alakításába, felszólította a német kormányt, hogy biztosítson több ösztönzőt és jobb töltőinfrastruktúrát az autósok elektromos járművekre való átállásának elősegítésére.
Az IG Metall közölte, hogy a kölni telephelyre vonatkozó megállapodás magában foglalta azt a lehetőséget, hogy a leépítések által érintett munkavállalók helyet cserélhessenek a vállalat más részlegeiről távozni hajlandókkal.
A megállapodást még jóvá kell hagynia a munkavállalók szavazásának.