Újabb érdekeltségekkel gyarapodott Mészáros Lőrinc cégbirodalma az elmúlt hónapokban - vettük észre a cégkivonatokban. A két cégben egy közös van: az építőipar területén tevékenykednek, azon belül is út-, valamint vasútépítéssel foglalkoznak. Pedig Mészáros Lőrinc érdekeltségében már eddig is voltak erre specializálódott társaságok, csak a példa kedvéért említhetjük az R-Kord Kft.-t, a V-Híd Zrt.-t vagy a Budapest-Belgrád vasútvonal projektjére létrehozott RM International Kft.-t.
A cégkivonatok tanúsága szerint március 12-én a pátyi székhelyű Vágányprofil Kft-ben, április 19-én pedig a deszki Csíkszék-Gép Kft.-ben szerzhett meghatározó tulajdoni hányadot.
A régebbi szerzemény, a Vágányprofil Kft. - mint nevéből sejthető - főtevékenységként vasútépítéssel foglalkozik, de mellette jogosult számos más építőipari tevékenység folytatására is. Mint például bontás, építési terület előkészítése, lakó- és nem lakóépület építése, vagy épp festés, villanszerelés, közúti áruszállítás. A cég 20 millió forintos törzstőkével rendelkezik, melynek 40 százalékát szerezte meg a Mészáros Lőrinc tulajdonában lévő V-Híd Vagyonkezelő Zrt. A cégbíróságra benyújtott papírok szerint a V-Híd két magánszemély, Koltai Gabriella és Tarsoly Lajos mellé szállt be.
Mészáros Lőrinc érdekeltsége Koltai Gabriella tulajdonrészéből vásárolt be annak megosztása után, így az új tulajdonosi struktúra az alábbiak szerint tevődik össze:
- Koltai Gabriellának van 50 százalékos,
- a V-Hídnak 40,
- Tarsoly Lajosnak pedig 10 százalékos részesedése van.
A Vágányprofil Kft. joggal nevezhető sikeres társaságnak, hiszen az elmúlt évek egyre jövedelmezőbbnek bizonyultak. Míg 2015-ben még csak 68 millió forint árbevételből csináltak 11,5 millió tiszta profitot, addig 2019-ben már 1,4 milliárdos árbevételt értek el, amiből a végén 109 millió forint tiszta nyereség maradt. A folyamatos növekedésen nincs is nagyot mit csodálkozni, ha ránézünk a Vágányprofil Kft. honlapjára. A bemutató részben ugyanis kiderül, a cég a Vasútépítők Kft. elsőszámú alvállalkozója, 2019-től kezdődően pedig éves keretszerződéssel is rendelkeznek a V-Híd Zrt.-vel, mely a cég főbb megbízói közé tartozik. Referenciák között számos nagyobb projektet felsorolnak, a teljesség igénye nélkül:
- dolgoztak a Székesfehérvár vasúti csomópont korszerűsítésén,
- Fonyód állomás építésén,
- a Szentendrei HÉV Budakalász és Pomáz közötti szakasz felújításán,
és nevükhöz köthető
- a Puskás Ferenc Labdarúgó Akadémia Sport- és Konferencia Központ burkolat építési munkái,
- valamint a felcsúti Ifjúsági Sport Szálláshely burkolatépítési munkái is.
A V-Híd Zrt. másik új leánycégéről, a Csíkszék-Gép Kft.-ről már sokkal kevesebb információ található az interneten, ám az éves beszámolók alapján ezen cég gazdálkodására sem lehet nagy panasz. A Vágányprofilhoz hasonlóan itt sem egyedüli tulajdonos a V-Híd, a korábbi tulajdonos, György Imre 49 és 51 százalékos arányban osztotta meg a törzstőkét, utóbbi adta el a V-Hídnak. Vagyis itt többségi tulajdonos lett Mészáros Lőrinc érdekeltsége.
A 3 milliós törzstőkével rendelkező Csíkszék-gép Kft. fő tevékenysége út- és autópálya-építés, de emellett hulladékkezeléssel, veszélyes hulladék gyűjtésével, fakitermeléssel, kőmegmunkálással és akár saját tulajdonú ingatlan adásvételével is foglalkozhat.
Az elmúlt években stabilan néhány százmilliós bevételt könyvelhetett el a cég, amiből 20-80 millió forint közötti profit maradt adózás után. A tavalyi év azonban némiképp rendkívüli volt, mivel április 15-én 135 millió forint osztalék kifizetéséről határozott a tulajdonos. Az erről meghozott döntés időpontja is pikáns, hiszen négy nappal később lett többségi tulajdonos a Kft.-ben a V-Híd Zrt.