Fotó: flickr.com/m01229 |
A King Digital gyártja a világ egyik legaddiktívabb mobilappját, a Candy Crusht. Tudják, ez az a játék ami Facebookon, és iOS illetven Androidos mobilokon keresztül órákra leköti az embert, majd ha elakadunk, belső késztetést érezve kisebb vagyonokat fizetünk a további játékért.
Ennek a játéknak az utolsó negyedéves adatok alapján közel 500 millió felhasználója van, akikre most az Activision Blizzard (AB) játékfejlesztő és kiadó rátette a kezét - számol be a Business Insider. Az Activison és a Blizzard összeolvadásából létrejövő cég olyan játékokat adott ki, mint a Call of Duty, a Warcraft, vagy a Starcraft, mindegyik legendás,
Az AB 5, 9 milliárd dollárt - átszámítva 1680 milliárd forintot - fizet most a cégért. Az, hogy ekkora összeget hajlandó volt kicsengetni a más sikeres játékkal előrukkolni képtelen Kingért, azt jelenti, hogy az AB nagyon komolyan be akar szállni a mobilos üzletágba. Bobby Kotick, az AB ügyvezető igazgatója azt mondta, remélik, hogy ezzel a lépéssel félmilliárd felhasználóhoz juthatnak el. A növekedésre szükségük van, hiszen az AB bevételeinek több mint 50 százaléka kozoljátékokból származik a legutóbbi jelentés alapján és mindössze öt százalék származik mobilról.