A tőzsdezárás utáni részvényárfolyam-csökkenés annak ellenére következett be, hogy a második negyedéves nyereség és a felhőalapú számítástechnikai értékesítés meghaladta az elemzői várakozásokat — híja fel rá a figyelmet a Reuters. Az Amazon részvényei az év eleje óta több mint 20 százalékot emelkedtek a csütörtöki zárásig, és a befektetők csalódottak voltak, hogy a vállalat a most aktuális negyedévre a Wall Street-i becslések alatti értékesítést vetített előre.
Az Amazon online üzleteinek értékesítése 5 százalékkal, 55,4 milliárd dollárra nőtt a második negyedévben, szemben az első negyedévi 7 százalékos növekedéssel.
„A felhőalapú szolgáltatások terén folyamatos lendületet mutatnak a növekedés felgyorsításában, és ez az, ahol a befektetők pozitívabbak lesznek, de a kiskereskedelmi szempont az, ami jelenleg nyomást gyakorol a részvényre” – mondta Charles Rogers, az M Science elemzője.
Az Amazon pénzügyi igazgatója, Brian Olsavsky újságíróknak elmondta, hogy a fogyasztók „továbbra is óvatosak a költéseikkel kapcsolatban, és olcsóbb termékeket választanak.”Hozzátette: „Keresik az akciókat,” és megjegyezte, hogy az olcsóbb termékek gyorsan fogynak.
Andy Jassy vezérigazgató egy elemzőkkel folytatott beszélgetés során egyetértett ezzel, hozzátéve, hogy az ügyfelek, ahol csak tudják, alacsonyabb árú termékeket választanak.
A Temu ide is betette a lábát
Az Amazon online kiskereskedelmi üzletága fokozott versennyel néz szembe olyan olcsó kiskereskedőktől, mint a Temu és a Shein, amelyek széles választékban kínálnak termékeket, közvetlenül Kínából, rendkívül alacsony áron. A lassulást kommentáló megjegyzések hasonlóak voltak az Oreo gyártója, a Mondelez, a PepsiCo és a Kraft által tett korábbi kijelentésekhez, amelyek az elmúlt napokban kiemelték az amerikai fogyasztókat érintő kihívásokat.