Vásárló a budaörsi Auchan áruházban. MTI Fotó: Kollányi Péter |
A tavalyi teljesítménye alapján továbbra is a Tesco Global Áruházak Zrt. áll az FMCG (fast-moving consumer goods), a gyorsan forgó fogyasztási cikkek piacának toplistája élén, közel 790 milliárd forintos becsült bruttó forgalommal - közölte a Trade magazin. A forgalmi lista második helyezettje változatlanul a COOP, a dobogó harmadik fokára viszont a SPAR került 2016-ban, megelőzve a CBA-t.
(A nagyobb méretű grafikonért kattintson a képre!) |
A kiskereskedelmi üzleti rangsor alapján 2016-ban az első a Tesco volt, 787,7 milliárd forintos becsült bruttó forgalomra tett szert, a vállalat bruttó forgalma 2015-ben 758,9 milliárd forint volt.
A második helyen továbbra is a Coop található 582,0 milliárd forintos bruttó forgalommal, a társaságnak 2015-ben 571,0 milliárd forintos bruttó forgalma volt. A lista harmadik helyére, megelőzve a CBA-t a Spar lépett 516,5 milliárd forinttal, a vállalat tavalyelőtti bruttó forgalma 491,1 milliárd forintot tett ki.
A negyedik a rangsorban a CBA, amelynek múlt évi bruttó forgalma 503 milliárd forintra csökkent a 2015-ös 509,0 milliárd forintról.
Az ötödik a toplistán a múlt évi becsült bruttó forgalma alapján a Reál 390,4 milliárd forinttal.
Hatodik a Lidl 383,7 milliárd forinttal; hetedik az Auchan 350,4 milliárd forinttal.
Nyolcadik a Penny Market 233,3 milliárd; kilencedik az Aldi 167,8 milliárd; tizedik a dm Magyarország 85,5 milliárd, a tizenegyedik pedig a Rossmann 68,0 milliárd forintos bruttó forgalommal az FMCG 2016-os toplistán.