A kiskereskedelmi üzletágon belül az új autók eladása 18,8 százalékkal 5849 darabra nőtt, a növekedésből 1131 darab a tavaly lezárt cseh akvizícióknak – az NC Auto (Stratos) három BMW márkakereskedése, valamint a Milan Král Group felvásárlása –, továbbá az ősszel nyitott budapesti Renault és Dacia kereskedés értékesítéseinek köszönhető – számol be róla az MTI.
A kiskereskedelmi üzletág értékesítése akvizíciók nélkül visszaesést mutatott, amit a tavalyi év kiugró bázisa magyaráz.
A használtautó-értékesítés akvizíciós hatással korrigált értékesítése 54,9 százalékkal 1866-ra emelkedett az első hat hónapban, melyből 47,9 százalék volt az akvizícióknak köszönhető. A szervizórák száma 58,5 százalékkal, 160 590 órára nőtt.
Fotó: AutoWallis
A nagykereskedelmi üzletág eladásai 3,7 százalékkal 18 599 darabra csökkentek az első fél évben, részben egyszeri hatások, illetve az Opel Grandland és Frontera modellek késlekedő bevezetése miatt.
Az AutoWallis mobilitási szolgáltatások üzletágánál – ahová a csoport rövid- és hosszú távú gépjárműkölcsönzése, továbbá a flottakezelés tartozik – 0,6 százalékkal emelkedett a bérleti események száma, a bérleti napok száma pedig 15,9 százalékkal emelkedett a január-júniusban. Az AutoWallis Csoport átlagos flottamérete 3 százalékkal 3888 darabra nőtt a bázis időszakhoz képest.
További akvizíciókat vizsgálnak
Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója kifejtette: a korábbi akvizíciók és üzletfejlesztések kedvezően befolyásolták az értékesítési adatokat az első fél évben. A nagykereskedelmi üzletágban az eladások több mint fele már tartósan külföldről származik, és a társaság tovább vizsgálja a régiós akvizíciós és üzletfejlesztési lehetőségeket.