MTI Fotó: Ujvári Sándor |
Alig van forgalom
A posta közleménye szerint országosan több száz olyan kisposta működik - jellemzően 2000-es lélekszámúnál kisebb településeken -, amelyek naponta több órányi kihasználatlan kapacitással üzemelnek, a feladott levelek száma nem éri el a napi öt darabot és hetente egy csomagot adnak csak fel átlagosan. Ezek a posták jórészt nagyon rossz műszaki állapotúak, felújítási költségük összesen 4-5 milliárd forintot emésztene fel.
Posta helyett takarékA Népszabadság nemrég számolt be arról, hogy zajlik az a felmérés, amely megmutatja, hogy a tízezer lakosánál kisebb településeken végezheti-e a postai a munkát például egy takarékszövetkezeti fiók. A takarékszövetkezetek esetleges új funkciójáról bővebben ebben a korábbi cikkünkben olvashat >>>> |
A Magyar Posta jelenleg is 300 ponton vállalkozásba kiszervezve üzemelteti a postát. A jogszabályi felhatalmazás alapján a pénzintézetekkel és egyéb kereskedelmi egységekkel közösen ennek a projektnek a magasabb színvonalú, hatékonyabb kiterjesztése valósulhat meg.
Ez bizony bürokráciacsökkentés
Németh Lászlóné, a Miniszterelnökség nemzeti pénzügyi szolgáltatásokért és postaügyekért felelős államtitkára a közleményben kifejtette: az ésszerű és takarékos működés az állami társaságokkal kapcsolatban is világos és érthető elvárás. A bürokráciacsökkentés irányába tett újabb lépésként most lehetővé vált, hogy a postai szolgáltatások a helyi hitelintézetekben is elérhetők legyenek. "Olyan rendszert szeretnénk működtetni, ahol a postai és pénzügyi szolgáltatások száma és minősége nem csökken, sőt sok milliárd forinttal alacsonyabb működtetési költségek mellett még bővülni és javulni is tud." A helyi hitelintézetek bevonásával a postai szolgáltatásokba az ügyfelek egy időben a megszokottnál több szolgáltatást vehetnek majd igénybe - tette hozzá.
Több száz postát érint a változás
Szarka Zsolt, a Magyar Posta elnök-vezérigazgatója elmondta: az előzetes kalkulációk alapján 300-500, 2000 lakosúnál kisebb település lehet érintett. A jogszabály hatálybalépése után elkezdik a program részletes kidolgozását és minden érintett féllel megkezdik a tárgyalásokat. Első lépésként 10-15 ponton pilot jelleggel tesztelik az új konstrukciót, amire akár már nyáron sor kerülhet. A tapasztalatokat kiértékelve döntenek a projekt kiterjesztéséről.