Megalapozatlanul állították a gyógyhatásokat
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy 2013 augusztusa és 2015 novembere között igen széleskörű hatásokat ígérő, de megalapozatlan állításokkal népszerűsítették a Lavylites termékcsaládba tartozó tusfürdőket, testápolókat, testpermeteket, samponokat, szájápolókat és arckrémet. A GVH a gyártó Cloulyn Pro Ltd.-vel szemben 50 millió forint, a forgalmazó ASSORT FLEX Kft.-re pedig 40 millió forint bírságot szabott ki.
Súlyosbító körülmények
A GVH a bírság kiszabásakor súlyosító körülményként értékelte mindkét vállalkozás esetében többek között, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat részben egészségügyi problémával érintett fogyasztókat célzott meg, akik az átlagosnál érzékenyebbek az egészségügyi problémájukkal kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció iránt. Emellett a jogsértő kereskedelmi gyakorlata hosszú ideig tartott. Illetve, hogy a jogsértéssel érintett készítmények - hatásukat tekintve – bizalmi termékek.
Mindenképpen kell a tudományos alátámasztás
A GVH felhívja a figyelmet arra, hogy a vállalkozásoknak ugyanazon elvárásoknak kell megfelelniük a termékbemutató-előadásokon nyújtott szóbeli tájékoztatások, mint minden egyéb, a fogyasztóknak szóló reklám alkalmazásakor. Így meg kell bizonyosodni a fogyasztói vélemények közzétételekor arról, hogy azok megfelelő bizonyítékkal támaszthatók-e alá, hiszen egy kozmetikumnak is csak akkor tulajdonítható gyógyhatás vagy egészségre vonatkozó hatás, ha az tudományosan megalapozott.