Itt van minden, amit az Otthon Start programról tudni kell, mielőtt belevágna

Szeptembertől indul az Otthon Start Program, amely akár 50 millió forintos, fix 3 százalékos, államilag támogatott kamatozású hitellel segíti a lakást vásárlókat, építőket – családi állapottól és gyermekszámtól függetlenül, gyermekvállalási kötelezettség nélkül. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat az igénylés feltételeiről.
Itt van minden, amit az Otthon Start  programról tudni kell, mielőtt  belevágna
5p

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Felszámolják az elmúlt évek egyik legsikeresebbnek beharangozott magyar startupját, a BeeRides-t, amely korábban közel félmilliárd forint értékben tudott tőkét bevonni a befektetőktől. Egy ideje már semmilyen időpontra nem lehet autót foglalni a honlapjukon, Facebook-oldalukat törölték, a weboldalon megadott telefonszámon nem lehet elérni a céget.

Sajnálattal közöljük, hogy a BeeRides autómegosztó cég felszámolás alá került. A folyamatban lévő ügyeket (beleértve a lemondott bérlések bérleti díjának rendezését) a felszámolási eljárás keretein belül a felszámoló biztos fogja elrendezni. A kellemetlenségekért szíves elnézésüket kérjük.

Üdvözlettel,
A BeeRides Csapat

- ezt a tájékoztatást kapták a cég ügyfelei a napokban.

A BeeRides a közép-európai régió első reptéri közösségi autómegosztójaként indult, ami kényelmes, olcsó és egyszerű autóhasználatot kínált a bérlőknek és pénzkereseti lehetőséget az autótulajdonosoknak. A modell lényege, hogy ha valaki külföldre utazik repülővel, akkor autóját (ami addig kihasználatlanul állna a reptéri parkolóban, valamekkora parkolási díjért) bérbe adhatja azoknak a turistáknak, akik az országba érkeznek, és olcsó autóbérlési lehetőséget keresnek. A bérleti díjon a BeeRides és az autó tulajdonosa osztoznak.

Mivel világszerte sok-sok ezernyi autó parkol kihasználatlanul a reptereken, az ötlet a befektetők fantáziáját is megmozgatta. A céget 2015-ben indította Bősze Botond három társával, hazai és nemzetközi startup-versenyeken is sikerrel szerepeltek. Később több körben vontak be tőkét: egy 2017-es cikk 200 millió forintnyi angyaltőkéről beszél, amelyet részben magyar magánszemélyektől, köztük bankároktól vontak be. A Conor Seed Capital, az iEurope Capital és a BW Invest, majd 2018 elején az innogy Innovation Hub, egy patinás német kockázati tőke alap vezetésével szerzett újabb tőkét a társaság. Ekkorra már összesen 1,4 millió euró (mai árfolyamon mintegy 470 millió forint) pénzügyi befektetés érkezett a cégbe.

Várták, hogy javuljon a jövedelmezőség

A pénzt fialó használaton kívüli autó ötlete annyira jónak tűnt, hogy akár azt is érdemes volt kiszámolni, mennyit termelhet gazdájának egy olyan használt autó, amit csak azért vásároltak meg, hogy aztán odaadják a BeeRides-nak kiadásra. Azzal, hogy a BeeRides elkezdett tartós bérbe venni autókat, azt a problémát próbálták orvosolni, hogy sokan nem akarják vadidegeneknek kölcsön adni járművüket – így viszont a bérlők számára nem feltétlenül állt rendelkezésre elegendő autó. Annak érdekében, hogy az elérhetőséget egyenletesebbé tegyék, a tartós bérletet választó autótulajdonosoknak még egy havi minimumot is ígértek arra az esetre, ha épp nem bérelné ki senki a beadott járművet, és az üzemeltetés és karbantartás költségeibe is beszálltak. Ez viszont azt jelenti, hogy a bevételek növelése érdekében a cégnek plusz költségeket kell vállalnia (és valamelyest el is kell szakadnia az alapötlettől).

A legfrissebb, 2018-as évről szóló pénzügyi beszámoló kiegészítő melléklete alapján a tagok közül az elkészítéskor az alapító Bősze Botond rendelkezett a legnagyobb, 20 százalékot meghaladó részesedéssel, közel 18 százaléka volt ekkor a német Innogy tőkealapnak, míg a másik legnagyobb befektető az iEurope közel 11 százalékkal. A dokumentumban azt írták:

A vállalkozás piaci pozíciói az iparágban jelentősek. A Társaságunk tervezi a jövőben további tőke bevonását tőke emelés formájában befektetőktől. Társaságunk részben az árbevétel további növekedésén keresztül, beleértve várható új értékesítési csatornák aktivizálását, és a cégben kiépített szellemi termék és üzleti képességek hasznosítása alapján várja a vállalkozás jövedelmezőségének javulását a jövőben.

A jövedelmezőség javítására pedig bőven van tér: a társaság árbevétele 2018-ra 40 millió forint fölé nőtt, az adózott eredmény soron azonban több mint 150 millió forintos veszteséget mutattak ki. A beharangozott tőkeemelésről 2019-ben nem érkezett hír.

Münchenbe már nem jutottak el

A társaság nem csak a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren volt aktív: Dortmundban, Düsseldorfban is elindították a szolgáltatást, majd 2018 novemberére Frankfurtban és Berlinben is elérhetővé tették a szolgáltatást, és jelezték: Münchenbe is készülnek. 2018-ban aztán a dortmundi reptérről levonult a társaság, a térképen München mellett a Hamarosan! felirat szerepel. A németországi tevékenységgel egyébként nem ment minden simán: a már említett 2018-as beszámolóban szerepel egy 12,4 millió forintos, kapcsolt vállalkozással szembeni követelés leírása. Az indoklás szerint

A Társaság németországi leányvállalatának teljesítménye a korábbi tervekhez képest elmaradt, mely alapján a Menedzsment megítélése szerint annak kockázata, hogy a leányvállalat nem lesz képes visszafizetni az Anyavállalat által nyújtott kölcsönt, annak kamatait, illetve megfizetni a cégcsoporton belüli szállítói tartozását magas. Az említett kockázatok alapján ezen eszközök piaci értékének 100% értékvesztése indokolt.

Hogyan tovább?

A szolgáltatás felfüggesztésének okairól és a társaság jövőjéről napokkal ezelőtt kérdeztük a cég ügyvezetőjét, ha válaszai beérkeznek, frissítjük cikkünket. Azt is kérdeztük, hány ügyfél pénze ragadt bent a cégnél, valamint hogy a korábbi befektetők kapnak-e vissza valamennyit a befektetésükből.

Ami biztos: a BeeRides legfontosabb fejlesztése az az okos kulcsszekrény, avagy smart locker, ami a mobilapplikáció segítségével lehetővé tette az autók leadásának és felvételének teljes automatizálását. Kérdés, hogy ezt hogyan lehet hasznosítani, ha a reptéri autómegosztást/kölcsönzést nem folytatják.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Elon Musk 1 milliárd dollárért vett Tesla-részvényeket
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 15. 19:21
A milliárdos Elon Musk nagyjából 1 milliárd dollár értékű Tesla-részvényt vásárolt, amivel bizalmat szavazott az elektromos autógyártónak.
Vállalat Elképesztő összeget költött fél év alatt az állam rezsicsökkentésre
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 15. 16:31
Az év első felében 484 milliárd forintjába került az államnak, hogy a magyar lakossági átlagfogyasztók támogatott és nem piaci áron jutnak hozzá a háztartási energiához.
Vállalat Eladták a TiKTok-ot, de még titkolják a részleteket
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 15. 15:48
Az USA megállapodást kötött Kínával a TikTok tulajdonjogáról a madridi tárgyalások után.
Vállalat A feldolgozóipar és az IT-szektor tarolt a vállalati tranzakciók között
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 15. 12:27
A belföldi ügyletek a felvásárlások és összeolvadások több mint felét tették ki, de magyar cégek nemzetközi felvásárlására is több példa adódott az első fél évben.
Vállalat Ilyen még nem volt: az M1-es bővítés kulisszatitkai – Klasszis Podcast
Imre Lőrinc – Izsó Márton | 2025. szeptember 14. 14:11
Olyan hosszú és komplex autópálya-fejlesztés még nem történt Magyarországon, mint amilyen most zajlik az M1-esen – mondta a Klasszis Podcastban a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója. Szimicsku László a munkálatok és az autósokat érintő korlátozások mellett arról is beszélt, hogy a koncessziós társaság milyen bevételekből gazdálkodik, és mi történne vele egy esetleges kormányváltás esetén.
Vállalat 10 százalék alá vitte a kamatot a Provident, és a KHR sem feltétlenül akadály
Hargitai-Szabó Kata | 2025. szeptember 13. 14:37
A legkedvezőbb személyi kölcsönök eddig a magasabb jövedelmű és hibátlan pénzügyi múlttal rendelkező ügyfelek kiváltságai voltak. A 10 százalék alatti kamat eléréséhez jellemzően többmilliós hitelösszeg és szigorú feltételek teljesítése volt szükséges. A Provident legújabb ajánlata azonban felbolygathatja a hazai hitelpiac megszokott rendjét.
Vállalat Negyedével növelné árbevételét a BÉT-en jegyzett magyar kibervédelmi cég
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 12. 19:22
Az első félévben 542,2 millió forintos nettó árbevételt ért el a a BÉT Xtend piacán jegyzett kibervédelmi cég, a ViVeTech Nyrt. A 2025-ös pénzügyi év egészét tekintve 20-25 százalékos árbevétel-növekedésre számít.
Vállalat Bajban a Sotheby's
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 12. 08:06
Duplázódott a veszteség a híres aukciós háznál.
Vállalat Egyetlen éjszaka alatt zsebelte be az éves magyar GDP közel felét Larry Ellison
Vámosi Ágoston | 2025. szeptember 11. 17:51
Huszonöt év különbséggel kétszer is a világ leggazdagabb embere lett az Oracle társalapítója, Larry Ellison. Akkor Bill Gates, most Elon Musk a rivális, utóbbival sokkal jobb viszonyt ápol. Az AI-cégek igénye egyre nagyobb az Oracle-höz hasonló felhőalapú szolgáltatásokra, ezért a cég többszörösére növelheti a profitját a következő öt évben.
Vállalat Reagált a Roszatom az Európai Bíróság döntésére
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 11. 17:15
Az orosz fővállalkozó is megszólalt a paksi atomerőmű bővítési projektjének már folyó munkáival kapcsolatban.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG