Jövő év január 10-től új algoritmust vezet be a mobil weboldalakra a Google, a tervek szerint így szűrik majd azokat, akik túl sok felugró ablakot használnak, közölte az ITE.hu a Privátbankár.hu-val. A büntetéssel együtt megszűnik a „mobilbarát” címke is, mivel a keresőóriás meglátása szerint a találati listáján megjelenő cégek 85 százaléka már mobilbarát. A címke eltűnése a kevés kivételt segíti, az ő átkattintási arányuk ugyanis rosszabb, mint a mobilbarátnak titulált versenytársaké.
Nem mindegy, hogyan hirdetnek
Az új algoritmus, amivel a büntetést is bevezeti a Google, számos tényezőt vizsgál majd egy honlapon elhelyezett hirdetésben. Sokan ugyanis hatalmas, a tartalmat is elfedő reklámot helyeznek el az oldalon, amit ugyan a GoogleBot tud olvasni, a felhasználó viszont már nem. Ez frusztrálja az embereket, ráadásul félrevezető, mivel amikor le akarjuk csukni, sokszor mellékattintunk, így a kívánt cikk helyett a hirdetés honlapjára kalauzol bennünket a böngésző. Ezt tartja etikátlannak a Google, így azokat a weboldalakat, akik január 10. után így hirdetnek, hátrébb sorolja majd a keresőlistában
Ezekre harap mostantól a Google. Forrás: webmasters.googleblog.com |
Emellett hátrább sorolják majd az agresszívan alkalmazások letöltésére biztatnak, úgy, hogy az adott oldalt be is kell zárni hozzá, vagy ha nem lehet legörgetni az oldalt a hirdetés miatt. Szerencsére a Google arra is ad példát, hogy hogyan kerülhetik el az oldalak a büntetést, illetve, hogy milyen jellegű felugró hirdetések lesznek megengedettek, így nem büntetik azokat, amik korhatárra vagy cookie szabályozásra hívják fel a figyelmet, a belépési felületek vagy a könnyen figyelmen kívül hagyható bannerek kihelyezését sem.
Ezeket még megengedik, feltéve, ha nem befolyásolja a felhasználói élményt. Forrás: webmasters.googleblog.com |