Európában a konszern februárban 312 ezer autót adott el összes márkájából, 5,7 százalékkal többet, mint tavaly. A növekedés a nyugat-európai piacon 6,5 százalékos, a német belföldi piacon pedig 7,7 százalékos volt.
Az Egyesült Államokban a Volkswagen márkáiból 37,7 ezer autó kelt el februárban, 7,2 százalékkal kevesebb, mint tavaly.
A Volkswagen konszern VW modelljeiből februárban világszerte 394 ezer autót értékesítettek, az év első két hónapjában pedig 915 ezret.
A januári 2,8 százalék emelkedés után februárban 4,7 százalékkal csökkentek a VW modellek eladásai az egy évvel korábbihoz képest. Az első két hónapban eladott mennyiség így 0,5 százalékkal lett alacsonyabb a 2015 elejinél.
Az eladások a legjobban az Egyesült Államokban estek vissza, februárban 13,2 százalékkal, az év első két hónapjában pedig 13,8 százalékkal.
Oroszországban hét százalékkal, Brazíliában 39,5 százalékkal estek vissza a VW eladásai februárban. Kínában három százalékkal csökkentek az eladások - bár ez jórészt a holdújév miatti szünnapoknak volt tulajdonítható.
Európában a VW eladásai februárban nőttek, összességében 3,7 százalékkal 126 ezerre, ezen belül Nyugat-Európában 3,8 százalékkal, Kelet-Közép-Európában pedig - Oroszországot is beleértve - 3,0 százalékkal emelkedtek.
Remélik, nem csökken tovább
Fred Kappler, a Volkswagen konszern értékesítési igazgatója az eladások stabil alakulására számít az idén, Jürgen Stackmann a VW márka igazgatója pedig a VW modellek eladásainak "megközelítőleg stabil" alakulására.