Bejött a McDonald’s számítása azzal, hogy 2023 nyarán, tehát már bőven a háború kezdete után, megnyitotta az első olyan ukrajnai éttermét, ami egy autópálya mentén működő üzemanyagtöltő állomás mellett van. Az M06-os Kijev-Csop útvonalon, Zsitomir város térségében lévő hamburgeres egység forgalma szépen növekszik, nyilván ezen a hosszú útvonalon továbbiak is elférnek, hiszen most nagyon gyatra a felhozatal, legfeljebb kisebb büfék várják az utazókat.
Ez az üzleti modell már régen bevált, Magyarországon is van rá példa, de városainkon belül is megfigyelhető, hogy a gyorskiszolgáló láncok (a Burger King és a KFC is) előszeretettel telepednek a benzinkutak mellé, mert ott mindig nagy a gépkocsiforgalom, s az utasok közül sokan látogatják ezeket az éttermeket.
Vitalij Stefaruk, a világcég ukrajnai üzletfejlesztési igazgatója azt mondta az Interfax Ukraine hírügynökségnek, hogy idén néhány nagyobb ukrajnai város közelében és azon belül is szeretnének újabb éttermeket nyitni, ezen kívül folyamatosan tanulmányozzák, hogy a következő években melyik fontosabb autópályát érdemes úgymond meghódítani. Azt is mondta, hogy nem kötnek kizárólagos szerződést egyetlen nagy benzinkút-hálózattal sem.
Egyelőre a WOG lánccal és a KLO hálózattal van együttműködés, de utóbbival csak városon belül, az autópályák mentén nem. Odesszában az egyik OKKO benzinkút mellett már építik az első ottani éttermet, de az a belváros közelében lesz.
A McDonald’s 1997-ben nyitotta meg az első ukrajnai éttermét, az a fővárosban működik a központi vásárcsarnok közelében. Kijevben most a főpályaudvar melletti egység felújítását készítik elő, ezen kívül Lvivben az ottani főpályaudvar közelében szeretnének építeni egy nagyobb egységet. Odesszában és Dnyipro városában már működnek ilyenek a helyi pályaudvaroknál.
Az orosz invázió kezdete, vagyis 2022. február vége után pár hónapig zárva voltak az éttermek, majd szeptemberben lassan elkezdtek újra működni. Jelenleg 24 városban összesen 109 étterme van a világcégnek, ebből 101 fogad vendégeket. A vállalat eddig 225 millió dollárt költött ukrajnai hálózatának felépítésére és működtetésére.
A háborús 2022-es év annak ellenére viszonylag jól sikerült a cégnek, hogy kiesett hat és fél hónap. A háború előtti, 2021-es évben még mintegy 11 milliárd hrivnya (1 hrivnya=9,17 forint) volt az értékesítésből származó árbevétele, a háború első évében viszont csak 3,26 milliárd hrivnya jött be. Ám mivel az üzemeltetési költségei is nagyon visszaestek, a tiszta profitja a 2021-es évhez képest nagyon jól mutatott: 2,08 milliárd hrivnyát tett ki a 2021-es 1,01 milliárd hrivnya után.
Tavaly az ország nyugati és középső részén biztosan megnőtt a bevétel, hiszen milliók települtek át ezekbe a megyékbe a harcok által leginkább sújtott keleti és déli országrészekből. A kiskereskedelem egésze megérezte ezt, s ezen belül az étteremhálózatoknak is jól jött a pluszforgalom. Az Ukrajnában működő McDonald's éttermek tavalyi adatait később teszik közzé.