Alibaba-központ (fotó: Wikimedia Commons) |
Ismét hatalmasat szakított az Alibaba a kínai „fekete pénteken”, a szinglik napján: egyetlen nap alatt 17,1 milliárd dollár árbevételt értek el, az első milliárdot ráadásul rekordot jelentő öt és fél perc alatt. A Bloomberg cikke szerint ugyanakkor a kereskedelmi óriás vezérigazgatója, Jack Ma azonban mégsem elégedett az eredménnyel.
Míg tavaly több mint 60 százalékkal nőtt egy nap alatt az eladás volumene, ennek idén már csak a felét sikerült hozni, ami azt mutatja, hogy az e-kereskedelem kifulladóban van. „Nem valószínű, hogy a növekedés ütemét fenn lehet tartani – lassan egyszerűen olyan hatalmas számokról beszélünk, amit egyszerűen nehéz nyomon követni”, fűzte hozzá Jack Ma.
Kijelölték az utat, most végig kell menni rajta
A problémát az is jelenti, hogy az Alibaba kezdetektől fogva magasra tette a lécet, amit egyszerűen már egyre nehezebben tudnak megugrani. Hiába a kínaiak növekedő vásárlási kedve, és a kiskereskedelembe visszatérő élet, egyre nehezebb határvonalat húzni a pontos eladási számok és a hirdetésbevételek között. Utóbbi jelenti egyébként az Alibaba működésének gerincét. A legutóbbi gyorsjelentés alapján ráadásul nem is elsősorban magukra a termékekre, hanem a szórakoztatóipari- és a felhőszolgáltatásokra volt a legnagyobb kereslet.