|
Hétköznapivá válhat a B2B kereskedelem
Már egyre több hazai cég él az online csatornák használatával, melyek segítik a beszállító-keresést és a beszerzések lebonyolítását. 2013 és 2015 között csaknem 10 százalékkal nőtt az ajánlatkérések éves átlaga, tehát egyre nagyobb a beszerzői igény a költséghatékonyabb megoldások iránt - elemezte a Tablazat.hu.
Eljött a mi időnk
"A legfejlettebb országokban a piac 30-40 százalékát, Kínában pedig több mint 50 százalékát használják ki a cégek az online lehetőségeknek az ipari beszerzések során. Jelenleg Magyarország 4-5 éves lemaradásban van, viszont jó hír, hogy a hátrány egyre inkább ledolgozható, mert mára egyre gyorsabb a növekedés. Azt látjuk, hogy a beszerzők egyre inkább megismerik az online beszerzés kényelmi, hatékonysági és költségbeli előnyeit, így a több éven vagy évtizeden keresztül megszokott offline módszereket egyre többen egészítik ki vagy helyettesítik online csatornákkal" - magyarázta Kócsi Norbert, a Tablazat.hu beszerzési szakértője.
Gyorsabb kommunikáció
A Tablazat.hu októberben csaknem 200 beszerzőt kérdezett meg a beszerzési folyamat alatt tapasztalt nehézségekről. Válaszaikban leggyakrabban azt nehezményezik a beszerzők, hogy körülményes és időigényes megtalálni a megfelelő beszállítót, de az igényelt termékhez szükséges információk hiányára és a beszállítók ajánlatainak minőségére is többen panaszkodnak
Sokat javult az évek során a kommunikáció minősége és intenzitása a beszerzők és beszállítók között. 2013-ról 2015-re a beszerzési futamok átfutási ideje 60 százalékkal csökkent.