Fotó: AP, Michael Probst |
A Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke a terv végrehajtásával megvalósíthatónak látja, hogy a Volkswagen minden eddiginél erősebben jön majd ki a jelenlegi helyzetből, egyben bejelentette, hogy a következő évben bemutatja a 2025-ig terjedő stratégia pilléreit.
A csoport átalakításában a legfontosabb prioritásnak az igazgatótanács elnöke a dízel tematika által érintett ügyfeleknek nyújtott segítséget nevezte. Tájékoztatása szerint a Volkswagen intenzíven dolgozik a hatékony műszaki megoldásokon, ezek megvalósítása a Szövetségi Gépjárműhivatallal egyeztetve 2016 januárjában kezdődik.
A következő prioritás Matthias Müller szerint az események tisztázásának folytatása és lezárása, annak minden következményével együtt. Ennek során a Volkswagen gondos elemzést végez, amelyhez támogatásképpen a Deloitte könyvvizsgáló céget szerződtették. Müller leszögezte, hogy a folyamatok felelőseinek szigorú következményekkel kell számolniuk.
A harmadik lépésként új struktúrákat vezetnek be a Volkswagen Csoportnál. A csoport irányítását a jövőben decentralizálják, a márkák és a régiók nagyobb önállóságot kapnak. Alaposan áttekintik a jelenleg több mint 300 modellből álló portfóliót.
Matthias Müller negyedik prioritásként a vállalati kultúra és a vezetői magatartás átalakítását szorgalmazza. Ötödik feladatként az elnök a 2018-ig terjedő stratégia 2025-ig tartó továbbfejlesztését jelentette be. Elmondása szerint a 2018-as stratégia esetében is sokkal többről van szó, mint az eladott darabszám növeléséről, sokkal inkább minőségi növekedés a cél. Közölte, hogy a következő hónapokban a 2025-ig terjedő stratégia pillérein fognak dolgozni, amelyet a csoport a jövő év közepén mutat be.