A legnagyobb kínai elektromosautó-gyártó, a BYD további piaci részesedésnövekedést fog mutatni a novemberi járműeladási adatok hétfői közzétételével, ami azt jelenti, hogy túllépi éves célját, és megelőzi a Fordot és a Hondát a globális eladásokban. A BYD ebben az évben rendkívüli terjeszkedésen ment keresztül, növeli a kapacitását és hatalmas munkaerő-felvételt indított a bevételek felturbózására, ami a harmadik negyedévben megelőzte az elektromos járművek vezető gyártóját, az amerikai Teslát — írja a Reuters.
Az elmúlt hónapokban folytatódó erőteljes kínai eladásoknak köszönhetően a BYD mostanra eléri a 4 millió járműre vonatkozó éves eladási célt, ami több, mint a japán Honda és a detroiti Ford 2024-es világméretű értékesítése.
Augusztustól októberig az autógyártó közel 200 000 egységgel bővítette a termelési kapacitást, és 200 000 alkalmazottat vett fel az autó- és alkatrészgyártásra – mondta novemberben egy ügyvezető.
A BYD alkalmazottainak teljes száma szeptemberben megközelítette az egymilliót, szemben a 2023 végi 703 500-zal.
Szárnyal az értékesítés
A kínai elektromos járművek óriásvállalata 3,76 millió járművet szállított le az idei év első 11 hónapjában, ebből 506 804 darabot értékesítettek novemberben. Erőteljes eladásai, amelyeket a legújabb plug-in hibrid technológiát alkalmazó modellek versenyképes kínálata vezet, valószínűleg növelte a cég piaci részesedését a múlt hónapban.
A friss számokat még nem tartalmazva, Kínai Személygépkocsik Szövetsége (CPCA) adatai szerint októberben a BYD részesedése a kínai autópiacon, amely teljes értékesítésének több mint 90 százalékát teszi ki, 16,2 százalék volt, szemben a 2023-as 12,5 százalékkal.Összehasonlításképpen: a Volkswagen két vegyesvállalata, a SAIC tab és a FAW Group együttesen 12,5 százalékos piaci részesedést ért el a január-októberi időszakban, szemben a tavalyi 14,2 százalékkal.
Ha ez az eladási lendület folytatódik, a BYD több mint 6 millió darabot adhat el a következő 12 hónapban, ami a világ vezető autógyártó csoportjaival, például a General Motors-szal és a Stellantis-szel egyenrangú szám lenne.
A kínai cég 5-6 millió autót kíván leszállítani 2025-ben – közölték a Citi elemzői az autógyár vezetőivel folytatott megbeszélést követően.
A brutális árháborúban nyerésre áll
A mérete növelésére tett erőfeszítései hozzájárultak ahhoz, hogy a növekedésben felülmúlja a riválisait, jobban kézben tartsa a költségeket, és megnyerje a brutális árháborút Kínában, amely sok külföldi autógyártót megszorongatott.
Egy friss állami médiajelentés szerint a BYD több tucat beszállítójától kért árcsökkentést.
A külföldi autógyártók Kínában egyre súlyosbodó problémáinak legújabb jeleként a GM a múlt héten bejelentette, hogy több mint 5 milliárd dollárt fog elkölteni kínai működésére, a veszteségeket produkáló vegyesvállalatának szerkezetátalakítása.