Európa leghíresebb közlekedési szervezete, a European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) „nem ajánlott” minősítést adott a BYD Atto 3 elektromos meghajtású SUV-jának elektronikus vezetéstámogató rendszerére – közölte a Reuters. Ez elég nagy pofon a Szegeden gyárat építő kínai vállalatnak, amely minden erejével azon van, hogy az ázsiai ország autógyártóinak élén haladva vesse meg a lábát az európai piacon.
A vezetéstámogató szoftver sofőrt monitorozó képességei és a 90 kilométer/órás sebesség feletti funkciói nem állták ki a NCAP próbáját. Ezeken túl további gyengeségeket is találtak a szervezet szakértői, ezért arra jutottak, hogy az autó aktív biztonsági rendszere nem teljesített jól. Például nem segít a vezetőnek elkerülni a súlyos következményekkel járó ütközéseket.
A blamázs különösen nagy, ha összevetjük a törésteszttel. Ennek nyomán az Euro NCAP 2023-ban a maximális, ötcsillagos osztályzatát adta az Atto 3-nak. A Reuters megjegyzi, hogy ez a szervezet nem vesz részt az új autók európai használatának engedélyezésében, hiszen az a kormányok, hatóságok dolga. Ugyanakkor az autósok erősen odafigyelnek arra, milyen osztályzatokat oszt ki az új típusoknak.
A kínai autógyártók ezért igyekeznek megfelelni az Euro NCAP elvárásainak. Úgy vélik, hogy enélkül nem rúghatnak labdába az európai autópiacon. A szervezet a BYD modelljének elmeszelésével egyidejűleg magasra értékelte a BMW i5, a Mercedes-Benz C-class, a Volkswagen ID.7 és a Volvo EC40 vezetéstámogató elektronikus rendszerének képességeit.