A társaság a szeptember végével záródott három hónapról 156 millió dollár, részvényenként 43 cent veszteséget jelentett, szemben az előző év azonos időszakában elért 31 millió dollár, részvényenként 9 cent nyereséggel. Az egyszeri tételek nélküli részvényarányos nyereség ugyanakkor 12 centre nőtt az egy évvel korábbi 11 centről. Az árbevétel 4,5 százalékkal 3,36 milliárd dollárra csökkent — számol be róla az MTI.
Az elemzők várakozásának átlagában kisebb, 9 cent egyszeri tételek nélküli részvényarányos nyereség és nagyobb, 3,37 milliárd dollár bevétel szerepelt.
A bőrápoló termékek értékesítése 6,8 százalékkal 1,53 milliárd dollárra, a dekorkozmetikumok értékesítése 2,3 százalékkal 1,04 milliárd dollárra, a hajápoló termékeké 6,1 százalékkal 139 millió dollárra, a parfümöké pedig 0,9 százalékkal 630 millió dollárra csökkent.
Zuhanás
Csütörtökön a részvények 27 százalékot zuhantak, miután a cég csökkentette éves értékesítési és profit-előrejelzéseit, és csökkentette az osztalékot is, mivel Kínában bizonytalan kilátásokkal néz szembe. A társaság célja a fordulat elindítása új vezérigazgatójával, Stephane de La Faverie-vel, aki január 1-jén veszi majd át az irányítást — jelentette a Reuters.
A részvények zuhanása a részvény történetének legnagyobb egynapos esése.
Az Estee Lauder egyike annak a sok luxus-kiskereskedőnek, amely Kína miatt szenved, ahol a kereslet nem tudta elérni a világjárvány előtti növekedést. Más márkaneveket, köztük az LVMH-t, az olasz Salvatore Ferragamo-t és a Hermes lapot is sújtotta a kínai eladások folyamatos visszaesése.
A kínai kormány a hónap elején ígéretet tett a gazdaság élénkítő csomagra, de Estee Lauder kijelentette, hogy nem számít a második negyedévi teljesítmény növekedésére ettől az erőfeszítéstől.
„A kínai fogyasztói hangulat tovább gyengült az első negyedévben... rövid távon továbbra is erős visszaesésre számítunk az iparágban” – mondta Fabrizio Freda leköszönő vezérigazgató.