Itt van minden, amit az Otthon Start programról tudni kell, mielőtt belevágna

Szeptembertől indul az Otthon Start Program, amely akár 50 millió forintos, fix 3 százalékos, államilag támogatott kamatozású hitellel segíti a lakást vásárlókat, építőket – családi állapottól és gyermekszámtól függetlenül, gyermekvállalási kötelezettség nélkül. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat az igénylés feltételeiről.
Itt van minden, amit az Otthon Start  programról tudni kell, mielőtt  belevágna
6p

Miért állhatott be a Tisza és a Fidesz közötti különbség?
Ki nyerhet az adók körüli politikai viharon?
Mi lesz az átláthatósági törvényből?

Online Klasszis Klub élőben Somogyi Zoltánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves szociológust!

2025. szeptember 24. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A 21. század a szagokról szól. Mindennek finom, kellemes, egyedi illatúnak kell lennie. A  globális parfümpiac egyre nő, és ez a tendencia itthon is érezhető. Több mint 10 milliárd forintot költenek évente a magyarok parfümökre, és nemcsak a nők. Főleg külföldi termékekre adnak ki ennyi pénzt, hiszen Magyarországon nem létezik ez az iparág, eltekintve néhány niche, azaz egyedi, művészi, designer illatkompozíciótól.

Soha annyit nem fordított a világ – pontosabban, annak boldog része - illatosító szerekre, mint manapság. Nem a kellemetlen illatokat fedjük el a kellemesekkel – több száz évvel ezelőtt ez volt a francia parfümök megszületésének alapelve. Akkor az emberek, főleg az uralkodó osztály tagjai, a füstölőkkel, a szagos vizek magukra locsolásával, a mai szemmel nézve rettenetes higiéniai állapotokat próbálták elviselhetőbbé tenni.

Ugyanakkor a parfüm mindig is a csábítás eszköze volt, ezért is tekintették feslett hölgynek, még a múlt század közepén is, aki ilyet kapott ajándékba. A falvakban egyáltalán nem használtak még kölnivizet sem, húsvétkor a kútból, bádogkannából, vízzel öntötték meg a lányokat. A valódi levendula, a rozmaringág, tehetősebb családoknál a szagos szappan az eladó lányok kelengyéjét illatosította.

Megváltozott a világ a parfümöknél is, átalakultak az igények
Megváltozott a világ a parfümöknél is, átalakultak az igények
Fotó: Depositphotos

Elképesztő illatkáoszban élünk

Ha 100 évvel ezelőtt élt ősünk ma belépne a lakásunkba, elviselhetetlennek érezné azt az illatkáoszt, ami körülvesz bennünket. Merthogy minden illatosítva van: a mosópor, a papírzsebkendő, a toalettpapír, a szőnyegtisztító hab, mosópor. a hajfesték, csakúgy, mint fertőtlenítők, gyertyák, borotválkozó szerek, kozmetikumok, intim női kellékek, szőrtelenítők, számos gyógyhatású készítmény, valamint dezodorok, öblítők, testápolók. Különféle aromás, fűszeres, gyógynövényes kis zacskókat, krémeket lehet vásárolni az autóba, a lakásba, a szekrénybe, a vécébe, természetesen évenként, szezononként, másfélét.

Ma már külön stáb találja ki egy-egy szálloda jellegzetes illatvilágát, - volt erre példa itthon is, néhány éve, amikor még működött a Sofitel és szedervirág ájerbe borult - olykor pedig csupán egy jeles este vagy alkalom, például egy új ital premierje, vagy egy különleges vacsora, miatt kap megbízást a parfümőr.

A fast fashion kiemelt marketing eszköze

Ma évenként és világszerte körülbelül ezer – új, nevesebb - kompozíció célozza meg a hölgyek és urak pénztárcáját. A világhírű divatmárkák manapság mind kibocsátanak saját parfümöket, sőt, olykor egész kozmetikai arzenált, aminek jelentős a marketingerősítő szerepe. Hiszen azon is szerepel a logó, amire nap, mint nap rápillantanak a fürdőszobában, a tévé képernyőjén, a közösségi médiában, a zenecsatornákon. Újabban nemcsak a leghíresebb divatházak terveztetnek illatkompozíciókat, de a fast fashion cégek is, mintegy kötelező kiegészítőként, forintokban igazodva, az általános árszintjükhöz

A niche parfümcégek egy szűk réteget céloznak meg, eleve nem a mennyiségi tömeggyártás a céljuk, hanem a művészi önmegvalósítás, egy másfajta kreativitás. Sikerük titka, hogy az emberek egy része – már aki meg tudja ezt fizetni - nem a szokványos kereskedelmi forgalomban kapható, egyedi illatokra vágyik.

Az üvegcse színe a színész pulóverjét idézi

Az amerikai tinédzserek tavaly 26 százalékkal többet költöttek illatszerekre, mint az előző évben – közölte a New York Times. Persze, a szülők pénzéből. A jómód jele ez, hiszen a parfüm nem elengedhetetlen kelléke a megélhetésnek. Az új irányzatok közé tartoznak az uniszex illatok. Már tíz évvel ezelőtt is kifejezetten szexinek számított, ha egy nő férfikölnivel szórta tele magát.

A filmsztárok és énekesek évtizedek óta főszereplői a világmárkák népszerűsítésének, ha valakit felkérnek egy-egy luxus butiklánc arcának, az egyértelmű jele a világsikernek. Sőt, újabban maguk a celebek is kibocsátanak illatcsaládokat.

A közelmúltban megszületett a streaming parfüm: a venezuelai származású Omar Rydberg, akiért egy világ rajong, és aki eljátszotta a Netflixes Young Royals svéd filmsorozat egyik főszerepét, már tavaly kirukkolt az Introval. Az üvegcse és a doboz filmbeli jelmezének, egy lila kapucnis pulóvernek az árnyalatát idézi. Most, hogy vége a sorozatnak, egy másik, sokat viselt felsőjének színét kapta, az idei új illatkompozíció: a Duo, a másik főszereplő, Wille iránti szerelmére utal. A most kibocsátott termék kellemes, nem tolakodó, minden alkalomra viselhető, uniszex jellegű.

DiCaprio után Chalamet a kedvenc

Martin Scorsese, a világ egyik legnagyobb filmrendezője, aki arról is híres, hogy évtizedekkel ezelőtt felfedezte Leonardo DiCaprio tehetségét, az utóbbi években Timothée Chalamet androgén bájának nem bír ellenállni. Ismét reklámfilmet forgat vele a Chanelnek. A Blue Chanel szpotnak már látható volt a közelmúltban egy rövid változata, amely köré a nagy olasz származású amerikai filmrendező most egy egész történetet kreált. Scorsese már 14 évvel ezelőtt is rendezett emlékezetes sikerű reklámfilmet a francia luxusmárkának.

A mostani film hasonló hangulatot teremt, de másfél perc alatt, miközben egy egész életutat villant fel. A művészi elgondolás lényege, hogy fekete-fehér-kék színekben meséli el egy mai színész útkeresését. Az új illattal ezúttal a fiatal férfiakat célozza meg a Chanel.

Van, ahol sült csirke és baconsprayt fújnak a levegőbe

Ma már az éttermek sem akarnak kimaradni ebből az őrületből: régen a szellőztető berendezések éppen hogy elnyomták az ételszagokat, most az ellenkezőjét tapasztalni: a füstös fa és szén illatjegyekkel komponált No 11 Eau BBQ az egyik gyorsétteremlánc első saját márkás parfümje, amely a sült csirkéjük 11 gyógynövényből és fűszerből álló illatkavalkádját idézi. A KFC- és BBQ-rajongóknak szánt, 100 ml-es kiszerelésű terméket kizárólag a KFC Shopban lehet megrendelni. Ára 11 angol font (átszámítva kb. 5000 forint), a parfümből származó bevétel pedig teljes egészében a KFC Alapítványhoz kerül, amely fiatalokat segítő szervezeteket támogat országszerte – olvasható a famouscampaign.com oldalon.

Korábban a Wright Brand nevű amerikai húsipari cég is piacra dobott egy bacon illatú kölnit. A Wright N°100 elnevezésű, szalonnát megidéző készítmény a márka 100. születésnapjára készült. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Legalább rossz hírt nem kaptak a magyar autósok
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 11. 12:11
De jót sem.
Vásárló Régi kazetták: felbecsülhetetlen emlék, pontosan meghatározott érték
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 9. 11:57
Nem is olyan régen ki gondolta volna, hogy a VHS kazetták csillaga egyszer leáldozik majd. Az ilyen kazettákon őrzött emlékek felbecsülhetetlen értéket képviselnek, de technológiai akadályok miatt egyre nehezebben válnak hozzáférhetővé – ami érthető okokból kétségbeejtő lehet.
Vásárló Miért fontos a hőkamerás vizsgálat házfelújítás előtt?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 8. 14:38
Egy lakás vagy ház felújítása előtt az alapos tervezés nélkülözhetetlen. A hőkamerás vizsgálat az egyik legjobb módszer, amely révén pontosan láthatóvá válnak az épület hőveszteségi pontjai. 
Vásárló A székhelyhasználat jogcímét igazoló okirat jelentősége
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 8. 14:27
Gondolt már arra, miért elengedhetetlen, hogy egy vállalkozás a bérbe vett ingatlanra vonatkozó jogviszonyt írásban is igazolni tudja? 
Vásárló Hogyan tüntesd el a nikotin- és beázásfoltokat a falról?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 8. 11:27
Képzeld el, hogy frissen festett falra tekintesz. Minden nagyszerűen néz ki, de néhány nap múlva észreveszed, hogy a régi, makacs foltok újra megjelennek. Az ilyen problémák igazán bosszantóak, hiszen a beázás nyomai, a dohányfüst okozta sárgás elszíneződések vagy egy konyhai baleset után ottmaradt korom foltjai rendre visszatérnek. 
Vásárló Van, ami 50-60 százalékkal drágább, mint tavaly – ennyibe kerül most a családi nagybevásárlás
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. szeptember 8. 05:49
Hajszál híján ismét két számjegyű áremelkedést tapasztalt éves szinten a hazai hipermarketekben a Privátbankár Árkosár-felmérése – 38 ezer forintba kerül egy átlagos családi élelmiszer-nagybevásárlás, ez valamivel kevesebb, mint augusztusban. Szélsőséges árváltozásokat találtunk: a frissen meghosszabbított árrésstopos termékek között komolyabb csökkenést is mértünk, más termékeknél viszont 50-60 százalékos éves drágulás is előfordul.
Vásárló A bagel titka és varázsa
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 5. 10:33
Gondoltál már arra, honnan származik a bagel, ez a népszerű reggeli finomság? A pékáruk rajongói bizonyára örömmel hallják, hogy a bagel Budapesten is hódít.
Vásárló Költözés lomtalanítással – amikor a múlt hátramarad
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 4. 12:26
A költözés mindenki életében nagy feladat. Vegyünk példaként egy olyan esetet, ahol az új életkezdés mellett a régi nyomait is teljesen el kell tüntetni. 
Vásárló Az online vásárlás új aranykora
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 3. 14:33
Az online vásárlás mára épp olyan megszokottá vált, mint régen a sarki bolt felkeresése. Az internetes térben böngészve szinte bármit megtalálsz: könyvet egy kellemes délutánra, élelmiszert a hétvégi vacsorához, vagy éppen alapanyagokat a legújabb kézműves hobbidhoz. 
Vásárló Miért fontos a megfelelő nyirokkeringés?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 3. 12:13
A szervezetünk méregtelenítésében, egészségünk fenntartásában kiemelt szerepe van a nyirokkeringésnek. Felel egyrészt a folyadékegyensúlyért, másrészt pedig az immunfolyamatok szabályozásáért is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG