Átálltak a zöld áramra
Az Aldi környezetpolitikájának egyik fontos célja, hogy az üzletekben következetes energia-megtakarítás mellett az üvegházhatású-gázok (ÜHG) kibocsátását is jelentős mértékben csökkentse.
Az Aldi Dél vállalatcsoport nemzetközi klímastratégiája szerint a cégcsoport valamennyi országban működő leányvállalata 2020-ra az eladótéri négyzetméter arányában 30 százalékkal csökkenti az üvegházhatású gázok kibocsátását a 2012-es bázisévhez képest. A vállalás minden Aldi leányvállalatra, így a teljes magyarországi Aldi áruházláncra is érvényes, amely másfélszerese az Európai Unió 2020-ra kitűzött 20 százalékos csökkentési céljának.
Első lépésként tavaly zöldáramra álltak át, azaz mind a logisztikai központ, mind pedig a boltjaink teljes áramszolgáltatását Magyarországon előállított zöld árammal fedezik, ezáltal CO2 -kibocsátásuk több mint 40 százalékkal csökkentették.
Hogyan folytatják?
Olaszországban terjeszkednek tovább az AldiAz első olaszországi Aldi-üzletek márciusi megnyitásával Castellanzában, Trentóban, Roveretóban és más városokban az Aldi Dél vállalatcsoport tovább folytatja nemzetközi terjeszkedését. Részletek >>> |
Az Aldi Magyarország karbonsemleges lett, azaz klímavédelmi projektek támogatásával ellentételezte az operatív működéséből származó üvegházhatású-gázkibocsátását. Ide tartoznak azok a közvetlen kibocsátások, melyek forrása a vállalat tulajdonában lévő vagy irányított telephelyekhez, üzemekhez, gépjárműflottához köthető, valamint az energiahordozók közvetett használatából eredő ÜHG-kibocsátások. Ebben partnerük a Carbon Solutions Global Ltd.
A Carbon Solutions Global Ltd. (CSG) szakértői az Aldi Magyarországgal együttműködve mérték fel az ALDI működéséből származó üvegházhatású-gázkibocsátási értékeket. Ezeket az adatokat összesítve a CSG átfogó jelentést készített az Aldi karbonlábnyomáról.
Ez a folyamat a karbonmenedzsment, egy olyan mérési, tervezési és kivitelezési folyamat, amely az üvegházhatású gázok kibocsátása szemszögéből ad átfogó képet az adott vállalat teljes működéséről. A feltárt adatokra építkezve kialakítható a vállalat karbon-stratégiája, fenntartható üzleti modellje és céges kultúrája is.