A befektető pedig nem más, mint a General Motors, a világ egyik legnagyobb autógyártója. Az együttműködést hétfőn jelentette be a két vállalat, ezzel pedig - és egy 1 milliárd dolláros tőkebevonás után - 5,5 milliárd dollárra értékelik a carsharinggel foglalkozó Lyftet, ami még mindig szerény az Uber 62 milliárd dolláros értékéhez képest.
A megállapodás nem titkolt célja, hogy olyan sofőr nélküli autókat fejlesszenek ki, amelyek nem csak, hogy teljesen önvezéreltek, de rendelhetők is, akár egy taxi, vagy egy Uber. Ezzel belépnek a Google, Apple és az Uber mellé a jelentős fejlesztők közé.
Ugyan az első kereskedelmi forgalomban is kapható önvezérelt autóhoz még jóval több, mint egy év fejlesztés kell, a stratégiai megegyezés hosszú távra szól, jelenleg pedig azon dolgoznak, hogy a Lyft sofőrjei a GM autóit használhassák, ha a cég színeiben akarnak fuvarozni.