A közép-kelet-európai régió országai számára kiírt SAP Quality Awards nem csupán a német szoftveróriás „háziversenye”, hanem az SAP rendszereket használó ügyfelek számára igazodási pont is jövőbeni fejlesztéseik magabiztos elhatározásához. A verseny ahhoz is hozzásegíti az SAP-ügyfeleket és bevezető partnereiket, hogy megosszák az SAP-megoldások sikeres bevezetési projektjeivel kapcsolatos tapasztalataikat.
Az SAP Quality Awards díjra évről évre mintegy 250 projekt pályázik a világ minden tájáról. A verseny 2009-es kelet-közép-európai indulása óta a projekt-, kockázat- és minőségmenedzsment területén tevékenykedő vezetők szakértői, véleményvezér közösségét építette ki.
Az idén tizennegyedik alkalommal megrendezett díjátadón két fő kategóriában ismerték el a vállalatokat. Az "Üzleti átalakítás: Funkcionális átalakítás" kategóriában olyan SAP-ügyfelek indultak, akik egy vagy több kulcsfontosságú üzleti folyamatot alakítottak át a vállalaton belül, például a beszerzés, a humán erőforrás vagy az ügyfélélmény területén. Az "Üzleti átalakulás: Vállalati megoldások" kategória pedig a digitális átalakulás átfogó és alapos megközelítését alkalmazó vállalatokat díjazta. A külső és belső szakértőkből álló zsűri két nagydíjast és három helyi győztest választott ki.
Funkcionális átalakulás
A "Funkcionális átalakítás" kategóriában a nagydíjat a vezető nemzetközi, integrált olaj- és gázipari vállalat, a Mol-csoport nyerte el az SAP Ariba Strategic Sourcing Suite bevezetésével, amelyet a BearingPoint GmbH implementációs partnerként támogatott. A beszerzési folyamatokat új alapokra helyező projekt a Mol-csoporton belül 14 ország 46 vállalatát érintette, és négy bevezetési szakaszt foglalt magában.
A funkcionális átalakításhoz agilis módszertant alkalmaztak, amely sprinteket, prototípusok validálását és három tesztelési kört alkalmazott a kiváló eredmények biztosítása érdekében. A projekt fő újításai a kategóriamenedzsment és a beszerzés-tervezés voltak, amelyek lehetővé tették, hogy az SAP Ariba lefedje a teljes „Source-to-Contract” folyamatot, és több mint 4000 felhasználó számára végponttól végpontig tartó együttműködési eszközzé váljon.