A Ben & Jerry's társalapítója, Jerry Greenfield, annak a duónak a tagja, akiknek a neve az elmúlt fél évszázadban meghatározta a népszerű fagylaltmárkát, kilépett a cégtől, miután a gázai konfliktus miatt nézeteltérés és nyilvános viszály alakult ki anyavállalatával, az Unileverrel – írja a Reuters.
Egy nyílt levélben, amelyet partnere, Ben Cohen osztott meg az X közösségi média platformon, Greenfield azt írta, hogy a vermonti székhelyű vállalatot – amely jól ismert társadalmi aktivizmusáról – az elmúlt években „elhallgattatta” az Unilever, amely jelenleg leválasztja a Ben & Jerry's márkát is magában foglaló Magnum fagylaltüzletét.
Fotó: Wikipédia/M
„Megtört szívvel döntöttem úgy, hogy 47 év után már nem maradhatok jó lelkiismerettel a Ben & Jerry's alkalmazottja” – írta a 74 éves Greenfield, aki márkanagyköveti szerepet vállalt a cégnél. „Az olyan értékekért való kiállás, mint az igazságosság, az egyenlőség és a közös emberiesség, soha nem volt még ennyire fontos, mégis a Ben & Jerry's-t elhallgattatták és félreállították, attól tartva, hogy felbosszantják a hatalmon lévőket.”
Korábban is felmerült már ez a kérdés, amellyel az alábbi cikkben foglalkoztunk:
Vita Gázáról az értékek mentés
A Magnum Ice Cream Company, az Unilever fagylaltgyártó egységének szóvivője azt mondta, hogy „nem ért egyet Greenfield nézőpontjával, és arra törekedett, hogy mindkét társalapítóval konstruktív párbeszédet folytasson arról, hogyan lehetne megerősíteni a Ben & Jerry's erős, értékeken alapuló pozícióját a világban”.
A Ben & Jerry's-t – amelyet Cohen és Greenfield alapított egy felújított benzinkútnál 1978-ban – az Unilever 2000-ben vásárolta meg 326 millió dollárért egy olyan üzletben, amely egy egyedi záradékot tartalmazott, amely lehetővé tette a márka számára, hogy fenntartsa saját, független igazgatótanácsát, amely hatáskörrel rendelkezik a társadalmi küldetése felett, bár a működés felett nem gyakorol kontrollt.
Az Unilever és a Ben & Jerry's azonban 2021 óta összetűzésbe került, amikor a Chubby Hubby fagylaltot gyártó bejelentette, hogy leállítja az értékesítést az Izrael által megszállt Ciszjordániában. A márka azóta beperelte anyavállalatát az állítólagos elhallgattatási kísérletek miatt, és a gázai konfliktust „népirtásnak” minősítette, ami ritka álláspont egy nagy amerikai vállalattól.
A Magnum azt nyilatkozta, hogy Greenfield lemondott márkanagyköveti posztjáról, és nem vett részt a perben.