A vállalat csütörtöki tőzsdezárás után közzétett jelentése szerint a szeptember végével záródott három hónapban negyedéves bevétele éves szinten 13 százalékkal, 143,1 milliárd dollárra nőtt, felülmúlva a 141,4 milliárd dollárral számoló elemzői várakozásokat.
A cég harmadik negyedéves jelentésében azt is közölte, hogy a szeptember végével záródott három hónapban az adózott eredménye 9,9 milliárd dollárra emelkedett az egy évvel korábbi 2,87 milliárd dollárról. Az Amazon a harmadik negyedévben 1,2 milliárd dolláros adózás előtti nyereségre tett szert a 2021 novemberben tőzsdére bevezetett Rivian elektromos autókat gyártó cégbe történt befektetése révén. Az egy részvényre jutó negyedéves eredmény 94 cent lett, meghaladva az 58 centes előzetes piaci becslést.
A cég felhőszolgáltatása, az Amazon Web Services (AWS) harmadik negyedéves bevétele 23,1 milliárd dollár volt, nagyjából összhangban a 23,09 milliárd dolláros piaci várakozással. A vállalat közlése szerint a negyedik negyedévben, amely magában foglalja a legfontosabb ünnepi időszakot is, várhatóan 160 milliárd és 167 milliárd dollár között lesz az árbevétel. Az elemzők előzetesen 166,6 milliárd dolláros becslésre számítottak.
A gazdasági környezet romlása, a magas infláció és a fogyasztói kiadások csökkenése jelentősen rontotta a technológiai cégek kilátásait, ezért tavaly az Amazon is költségcsökkentésbe kezdett, mivel világossá vált, hogy túl gyorsan terjeszkedett a világjárvány alatt. Január elején jelentették be, hogy a vállalat globálisan 18 ezer munkahelyet szüntet meg a kedvezőtlen gazdasági helyzetre hivatkozva. A cég tavaly ősz óta 27 ezer alkalmazottat bocsátott el.
A Brand Finance piackutató és üzleti tanácsadó vállalat 2023-as Global 500 ranglistája alapján az Amazon a legértékesebb márka a világon az Apple és a Google előtt. (MTI)