A Facebook és más közösségi oldalak anyavállalata, a Meta 6,03 dolláros – 2264 forintos – egy részvényre jutó nyereséget ért el a harmadik negyedévben, ami felülmúlta az 5,25 dolláros - 1971 forintos – elemzői konszenzust.
A harmadik negyedévben az árbevétel 19 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest, míg a nettó nyereség 35 százalékkal, 15,7 milliárd dollárra emelkedett az egy évvel korábbi 11,6 milliárd dollárról. A múlt év második negyedéve óta ez volt a legalacsonyabb mértékű profitbővülés a cégnél – idézi a cég gyorsjelentését az Equilor piaci összefoglalója.
A Meta reklámbevétele 39,9 milliárd dollárt tett ki a negyedévben, ami 18,7 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A vállalat 3,29 milliárd napi aktív felhasználóról számolt be a harmadik negyedévről. Ez 5 százalékos növekedést jelentett az előző évhez képest, de elmaradt az elemzők 3,31 milliárdos várakozásától.
A Meta emellett a 2024-es pénzügyi évre vonatkozó beruházásokra vonatkozó előrejelzését 37-40 milliárdról 38-40 milliárd dollárra növelte. A vállalat közölte, hogy 2025-ben az infrastrukturális kiadások felgyorsulása miatt a beruházások jelentős növekedésére számít. Ez is szerepet játszhatott abban, hogy az amerikai tőzsdezárás utáni kereskedésben a Meta árfolyama bő 3 százalékkal csökkent.