Fotó: AP, Michael Probst |
Alexander Dobrindt közlekedési miniszter közölte, hogy a VW az előírt határidőre javaslatot tett azokra a javítási, átalakítási munkálatokra, amelyek segítségével dízelmotorjai az eredményeket meghamisító szoftver nélkül is képesek lesznek megfelelni a károsanyag-kibocsátási szabványoknak.
A miniszter szerint a csalás 2,0 literes, az 1,6-os és az 1,2-es dízelmotorokat érinti. A VW javaslatai szerint a 2,0 literes motoroknál elég egy szoftverfrissítés, de az 1,6-os motoroknál más átalakításokra is szükség lesz, és csak 2016 szeptembere után lehet megjavítani őket. A miniszter az 1,2-es motorokra vonatkozó javaslatokról nem közölt részleteket.
Matthias Müller, a VW vezérigazgatója egy szerdai lapinterjúban azt mondta, hogy az érintett autók visszahívása januárban kezdődhet és 2016 végére javíthatják meg valamennyi motort, ha a KBA elfogadja a javaslataikat. A legtöbb esetben csupán a helyi szervizbe kell beállni egy szoftverfrissítésre, de lesznek autók, amelyekben az üzemanyag-befecskendező berendezést vagy a katalizátort kell cserélni. Az is előfordulhat, hogy a kocsi cseréje lesz a legegyszerűbb megoldás.
Amerika is visszakérheti az adókedvezményt
Az amerikai szenátus vizsgálódik annak a lehetséges csalásnak az ügyében, hogy a környezetbarátnak mondott Volkswagen gépjárművek vásárlói szövetségi adókedvezményben részesültek.
A bizottság republikánus elnöke, Orrin Hatch és a testület rangidős demokrata szenátora, Ron Wyden a Volkswagen-csoport vezetőihez intézett levelében azt kérte, hogy a cég október 30-ig adjon tájékoztatást a "tiszta égésű" dízel VW-autókkal kapcsolatos adókedvezmény-jogosultságról.
Ahhoz, hogy a vásárlók adókedvezményben részesüljenek az Egyesült Államokban, a gyártóknak igazolniuk kell, hogy a járművek megfelelnek bizonyos üzemanyag-gazdaságossági követelményeknek és a kibocsátási szabványoknak.