EPA/Julian Stratenschulte |
A hitelminősítő elsősorban azzal a véleményével indokolta a lépést, hogy a német autógyár eszkalálódó teszteredmény-hamisítási botránya egyre nagyobb kockázatokkal terheli a cég megítélését és jövőbeni jövedelmezőségét.
Így a járműipari csoport hosszú futamú kötelezettségeinek besorolását az eddigi "A2/(P)A2"-ről egy fokozattal "A3/(P)A3"-ra, a rövid lejáratú adósságpapírok osztályzatát "Prime-1/(P)Prime-1"-ről szintén egy fokozattal "Prime-2/(P)Prime-2"-re rontották.
A másik két nagy hitelminősítő, a Standard & Poor's és a Fitch Ratings ennél egy fokozattal jobb besorolással, bár szintén negatív kilátással tartja nyilván a Volkswagent.
A leminősítés indoklásában a Moody's kiemelte: egyre nagyobb kockázatok terhelik a Volkswagen hírnevét és pénzügyi eredményeit, különösen annak nyomán, hogy most már a VW-járművek széndioxid-kibocsátási értékeivel és üzemanyag-fogyasztásával kapcsolatban is kétségek merültek fel. Emellett a botrányt eredetileg kirobbantó amerikai Környezetvédelmi Ügynökség (EPA) újabb vádjai szerint a teszteredmény-hamisító szoftvert a VW-csoport egyes Audi-, Porsche- és Touareg modelljeibe is telepítették.
Ezek az új vádak további kihívásokat jelentenek a Volkswagen pénzügyi rugalmasságával és versenyképességi helyzetével szemben, és erősítik a hitelminősítő által a VW belső ellenőrzési rendszerének és vállalatirányítási gyakorlatának problémáival kapcsolatban táplált aggályokat. Mindez tovább gyengíti a VW besorolási profilját.
A Moody’s, hogy az EPA újabb vádjai ezúttal olyan felső kategóriájú modelleket érintenek, mint a 2014-es Volkswagen Touareg, a 2015-ös Porsche Cayenne, valamint a 2016-os Audi A6 Quattro, A7 Quattro, A8, A8L és Q5.