Jelentős mértékben csökkentette a Gazdasági Versenyhivatal a Vodafone Magyarországra kiszabható bírságot, mert a távközlési társaság kiemelkedő mértékű együttműködést mutatott, és egyértelmű lépések megtételét igazolta magatartása megváltoztatására – derült ki a GVH közleményéből. A bírság így 200 millió forint lesz, ami kevesebb mint a fele annak, amelyre egyébként a bírságközlemény alapján számíthatott volna – a sorozatos elmarasztalások miatt ugyanis többszörös visszaesőnek kellett volna tekinteni.
Lelőtte az Orangeways honlapját a GVH A Versenyhivatal szerint tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatnak - Tovább>>> |
A GVH azt vizsgálta, hogy a Vodafone valós adatokat közölt-e a fogyasztókkal a készülékek áráról, amikor értékesítési ajánlatait népszerűsítő, 2013 októberétől megjelenő reklámkampányaiban nem mutatta be a készülékek akciós ára mellett a hűségidő alatt a készülékekhez köthetően befizetendő havidíj többletet.
Tájékoztattak, csak nem mindenről
A Versenyhivatal szerint a távközlési társaság megtévesztő tájékoztatást nyújtott a készülékek tényleges áráról azokban a reklámokban, amelyekben nem tüntette fel a havi készülékdíjat – ez ugyanis a hűségidő alatt többletköltséget jelent a fogyasztónak az alapszolgáltatáshoz képest. Az átlagos fogyasztóban ezáltal az a téves benyomás alakulhatott ki, hogy számára – ugyan hűségidős elköteleződés mellett, de – különösen kedvező árat javasolnak, és tévesen hihette, hogy az árnak csupán a kiemeléssel érintett elemét kell megfizetnie a készülékkel kapcsolatban.
A GVH jogsértőnek titulálta ezt a fajta kommunikációt, és bár a Vodafone nem ismerte el a jogsértést, együttműködésének jeleként:
- szigorította megfelelési programját a piaci gyakorlaton túlmutatóan;
- módosította kereskedelmi gyakorlatát és végső soron az érintett készülékértékesítési konstrukciókat is, továbbá
- felajánlotta az érintett fogyasztói körnek a határozott idejű szerződések ingyenes felbontásának lehetőségét, ezzel jelentősebb pénzügyi terhet is vállalva.
Ez utóbbit tekintette jelentős bírságcsökkentő tényezőként a Versenyhivatal, így a bírság összegét – az akár 500 millióról – 200 millió forintra csökkentette.
Ingyen telefonálás és korlátlan net - ezekkel az akciókkal készülnek karácsonyra a mobilszolgáltatók Több kedvezményt, korlátlan, bővített adatforgalmat, illetve beszélgetést kapnak a mobilszolgáltatók ügyfelei az ünnepek alatt - közölték a telekommunikációs vállalatok. Az akciók szinte minden előfizetésre kiterjednek. Nem csak a szolgáltatások lesznek ingyen, a termékek árából is jócskán faragnak - További részletek a Privátbankár.hu-n. >>> |