2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A klímaváltozás kihívásaira reagáló szállítóhajó így az eredetileg tervezettnél hét évvel korábban készülhet el. Metanol hajtja majd.

2023-ban vízre bocsátja az első szénsemleges teherhajóját az AP Moller-Maersk, írja a Financial Times. A világ legnagyobb teherhajós cége ezzel az eredetileg tervezetthez képest hét évvel korábban vezeti be a klímaváltozás kihívásaira reagáló új vízi járművét. Az újgenerációs teherhajót metanol hajtja majd.

Az alkohol fűtötte hajó a vállalat szerint közepes méretű lesz, legfeljebb kétezer darab, hat méter hosszú konténert lehet majd vele szállítani. A Maersk további ígérete az, hogy mostantól minden hajójukat felszerelik olyan motorral, mely karbonsemleges üzemanyaggal működik. Ez a cég szerint csak elhanyagolható áremelkedést jelent majd.

A Metrans Kft. csepeli terminálja. Illusztráció. (Fotó: MTI)
A Metrans Kft. csepeli terminálja. Illusztráció. (Fotó: MTI)

Az FT megjegyzi, hogy a teherhajózás az egyik legnehezebben emissziómentesíthető iparág, mert a hajók óceánokat szelnek át megállás nélkül, így esetükben nem lehet megoldás az akkumulátor-hajtotta elektromos motor, hiszen egy több ezer kilométer hosszú tengeri úton nem lehet sehol sem megállni tölteni, amikor lemerül az akksi.

A teherhajók többsége most úgynevezett "bunker üzemanyaggal" működik, mely az olajfinomítás végén visszamaradó sűrű és szennyező anyagot jelenti. Az ezt kiváltani hivatott metanolt gáz felhasználásával állítják elő, mely már önmagában környezetbarátabb megoldás, mint a bunker üzemanyag (a cég teherhajóinak kisebb része egyébként már gázzal működik). A Maersk dekarbonizációval foglalkozó részlegének vezetője azt mondta az FT-nek, hogy a vállalat azt is vizsgálja, hogyan állhatnának majd át "e-metanolra", mely alatt a megújuló energiával előállított metanolt érti, illetve a másik lehetséges megoldás, amit vizsgálnak, az a biometanol.

A Maersk 2018-ban még arról beszélt, hogy 2050-re eléri a karbonsemlegességet, ehhez pedig első lépésként 2030-ra karbonsemlegessé teszi a teherhajóit. Ehhez képest impozáns ugrást jelent az első ilyen hajók 2023-ra tervezett bevezetése, ami a cég szerint azért vált lehetségessé, mert két év alatt rengeteget tanultak a területről, és a váltást lehetővé tevő technológia fejlődése is nagyon gyors.

(FT)

A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Vegas.hu A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Van baj rendesen a multinál
Privátbankár.hu | 2024. november 23. 12:51
Több mint 5 ezer dolgozóját küldheti el a Bosch csoport.
Vállalat Zuhanórepülésben a Starbucks, az új székek csodát tesznek?
Privátbankár.hu | 2024. november 21. 12:59
Az amerikai kávézóláncot még az ág is húzza. Elküldte alkalmazottai 8 százalékát, és értékesítene egy részt kínai üzletében. A szakszervezettel is tárgyalnak.
Vállalat Beinthetünk az oroszoknak, ez lenne az ára
Privátbankár.hu | 2024. november 20. 13:59
Rengeteg, uniós pénzért.
Vállalat Csak profitálni fognak az ügyfelek az Akcenta új digitális megoldásaiból
PR | 2024. november 20. 12:31
Különösen a covidjárvány óta megnőtt az igény a különböző digitális szolgáltatások iránt, számos vállalat pedig egyszerű racionalizálásként tekint a digitalizációra, és a rövid távon elérhető hasznot próbálja meg belőle maximalizálni. Vonzó lehet például, hogy kevesebb ügyfélkapcsolati munkatársat kell foglalkoztatni, vagy hogy a szolgáltatásokról szóló ajánlatokat egy kedvesen elnevezett chatbot mutassa be az ügyfeleknek, akiknek aztán a panaszaival is mesterséges intelligencia foglalkozik majd.
Vállalat Hogyan Segíthetnek az Üzemanyagkártyák a Flottakezelésben
Márkázott tartalom | 2024. november 19. 19:24
A vállalatok tulajdonosai és a szállítási menedzserek számos eszközt használhatnak a hatékonyság növelésére. Az egyik ilyen hasznos eszköz az üzemanyagkártya, amely jelentősen megkönnyíti a munkát és optimalizálja a kiadásokat. Ezek a kártyák kényelmes és hatékony módot kínálnak az üzemanyagköltségek kezelésére, ami kulcsfontosságú a flottakezelési stratégia szempontjából.
Vállalat Leáll a bál a Tesla gyáránál Németországban
Privátbankár.hu | 2024. november 19. 13:32
A német rendőrség felszámolta a tiltakozók táborát az amerikai Tesla gigagyáránál.
Vállalat A palesztinok miatt lázad a fagylatcég saját tulajdonosa, az Unilever ellen
Privátbankár.hu | 2024. november 14. 12:05
A Ben & Jerry’s fagylaltgyártó szerdán benyújtott bírósági keresetében azt állította, hogy anyavállalata, az Unilever elhallgattatta a palesztin menekültek támogatásának kifejezésére irányuló próbálkozásait, és azzal fenyegetőzött, hogy feloszlatja igazgatótanácsát, és annak tagjait pedig bepereli.
Vállalat Az Egyesült Államok vizsgálja a Credit Suisse orosz számláit, amelyeket a UBS vett át
Privátbankár.hu | 2024. november 14. 10:41
A világ egyik legnagyobb vagyonkezelője a UBS a Credit Suisse megvásárlásakor számos ilyen számlát vett át.
Vállalat Tovább bonyolódik a Deseda kemping rekonstrukciója?
Privátbankár.hu | 2024. november 13. 09:17
A Deseda kempinget a Variabau Kft. újítja fel 1,5 milliárd forintért. Ennek ellenére úgy tűnik, mégsem ért véget a jobb sorsra érdemes helyszín hányattatott sorsa. Kacifántos történet következik. 
Vállalat Ebben láttak nagy üzletet a kínaiak Nigériában
Privátbankár.hu | 2024. november 12. 12:21
Nigéria 1,2 milliárd dolláros megállapodást ír alá egy alumíniumkohó gázerőművének felújítására.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG