A kínai elektromos jármű bajnok, a BYD az elmúlt hónapokban lassította termelési és bővítési ütemét azzal, hogy csökkentette a műszakokat néhány kínai gyárában, és elhalasztotta az új gyártósorok létrehozására vonatkozó terveket – közölte két, az ügyhöz közel álló személy a Reuters hírügynökséggel.
A döntések arra utalnak, hogy a BYD elmúlt néhány évben tapasztalt erőteljes értékesítési növekedése, amely azt tűzte ki célul, hogy megelőzze a Teslát a világ legnagyobb elektromos járműgyártójaként, lelassulhat, mivel a vállalat a növekvő készletekkel küzd, még azután is, hogy jelentős árcsökkentéseket kínált Kína könyörtelen autópiacán.
A BYD törölte az éjszakai műszakokat, és legalább egyharmadával csökkentette a termelést néhány gyárában – mondták a névtelenséget kérő források, mivel az ügy bizalmas jellegű.
Fotó: Wikimedia
Nem jelentették be
Ezeket a korábban be nem jelentett intézkedéseket legalább négy gyárban alkalmazták, és a BYD felfüggesztett néhány új gyártósorok létrehozására vonatkozó tervet is – mondta az egyik személy. A BYD, amely tavaly 4,27 millió autót adott el, főként Kínában, legalább hét autógyárral rendelkezik az országban, és az idei évben közel 30 százalékos, 5,5 millió darabra történő értékesítési növekedést célzott meg.
A Reuters nem tudta meghatározni a termeléscsökkentés és a bővítés felfüggesztésének pontos mértékét, sem azt, hogy ezek az intézkedések meddig tarthatnak. Az egyik forrás szerint a lépések célja a költségmegtakarítás volt, míg a másik szerint az értékesítési célok elmaradása után vezették be őket.
A Kínai Gépjárműgyártók Szövetségének adatai szerint a BYD termelésének növekedése áprilisban és májusban 13 százalékra, illetve 0,2 százalékra lassult éves szinten, ami a leglassabb ütem volt 2024 februárja óta, amikor a gyári tevékenységeket egy hetes holdújévi ünnep zavarta meg.
A BYD néhány év alatt a világ legnagyobb elektromosjármű-gyártójává nőtte ki magát a termelés agresszív növelésével és az új és megfizethetőbb modellek bevezetésének felgyorsításával.