A Jumbo - amely egyebek mellett a Tour de France védője és minden valószínűség szerint idei győztese, a dán Jonas Vingegaard országúti kerékpáros csapatának fő támogatója (egyelőre) az infláció miatti áremelkedésnek is köszönhetően 5,96 milliárd eurós forgalmat bonyolított le a pénzügyi év első hat hónapjában, és a forgalomnövekedést elsősorban az infláció miatti áremelkedés okozta - írja a European Trade Magazin.
Ton van Veen, aki tavaly márciusban vette át a Jumbo vezérigazgatói tisztségét, így nyilatkozott: "Nem ez volt a legjobb időszakunk. Belföldön meg kellett küzdenünk a példátlan ár-, bérleti díj- és energiaár-emelkedésekkel, a kollektív bérmegállapodások erőteljes emelkedésével és a fogyasztói bizalom csökkenésével is"."
A kiskereskedő azt tervezi, hogy az alapvető élelmiszerek és különösen a Jumbo sajátmárkás termékei esetében megelégszik alacsonyabb árréssel, így igyekszik enyhíteni az infláció fogyasztókra gyakorolt kedvezőtlen hatásait.
Van Veen hozzátette: "Sok áremelkedésre csak nagyon korlátozottan van befolyásunk. Az A márkás beszállítókkal folytatott ártárgyalások során igyekszünk mérsékelni az áremeléseket, ami néhány nehéz tárgyalást eredményezett.
Szerencsére a túlzott áremelésekkel kapcsolatos helyzet mostanra kezd némileg megnyugodni, de még eltart egy ideig, amíg normalizálódásról beszélhetünk.
A Jumbo vendéglátóipari koncepciója, a La Place 36 százalékkal, 69 millió euróra növelte forgalmát az előző évhez képest, ami annak köszönhető, hogy 2023 első hat hónapjában megnövekedett a költés ebben a csatornában.
A lánc hollandiai online tevékenységekből származó forgalma 8,8 százalékkal nőtt a tavalyi első félévhez képest, mivel egyre több vásárló fedezte fel a "Jumbo Bezorgeloos" előnyeit, amely egy olyan szolgáltatás, amely vonzó áron előfizetéseket kínál házhozszállításra.
Tavaly tavasszal a Jumbo felbontotta partnerségét a Getirrel, a Gorillas gyorskereskedelmi cég tulajdonosával is, mivel a saját online tevékenységeinek további fejlesztésére és növekedésére kívánt összpontosítani.
A holland lánc a jövő év végéig áll szerződésben a Valter Attilát és a Tour győztes Vindegaard-t foglalkoztató kerékpárcsapattal, de már tudatták, hogy amennyiben előbb jelentkezne hasonló fasúlyú támogató, szívesen átengedik a pozíciót.
Belgiumban a Jumbo 68 százalékos, 169 millió eurós forgalomnövekedésről számolt be, ami piaci részesedésének növekedését eredményezte.
A Jumbo egy sor olyan kezdeményezésen dolgozik, amelyek a kihívásokkal teli helyzetben hozzá tudnak járulni a csoport további növekedéséhez.
"Most fontos, hogy továbbra is az egészséges jövőre építsünk és meg tudjuk különböztetni magunkat a többi lánctól továbbra is az árra, a választékra, a szolgáltatásra és a CSR-re összpontosítva" - nyilatkozta van Veen.
"2023 második fele kétségtelenül kihívásokkal teli marad, de bízom abban, hogy minden alkalmazottunkkal, franchise-partnerünkkel és láncpartnereinkkel együtt tovább haladunk a további növekedés útján."