Fotó: AP, Michael Probst |
Tavaly ugyan már sikerült a Toyotát is megelőzve, 10,39 millió autó eladásával a világranglista élére kerülniük, az eredményeket tekintve még volt elmaradása az emissziós botrányba keveredett német autógyárnak. A Volkswagen ugyanakkor joggal bizakodik az idei év sikerében, a februárban közzétett mérleg szerint tavaly 2 százalékkal 217,3 milliárd euróra emelkedett az értékesítési árbevételük, és 5,1 milliárd euró nyereséget könyvelhettek el – ez 2015-ben még 1,6 milliárdos veszteséget mutatott.
Az idén a Volkswagen a tavalyinál több autót kíván értékesíteni, értékesítési árbevételét pedig négy százalékkal tervezi növelni. Az üzemi eredmény szintű bevételarányos jövedelmezőség a tavalyi 6,7 százalék után az idén a tervek szerint hat és hét százalék között alakul majd. Mindezt azonban amellett, hogy a konszern 22,7 milliárd euró értékben kötött megállapodást az USA-val a dízelbotrány okozta károk rendezésére, csak tavaly 6,4 milliárd dollárt fizettek ki kártérítésként, erről korábban itt írtunk a Privátbankár.hu-n. >>>