Tizenötmillió forintos bírsággal sújtotta és az eszközvisszavételi gyakorlat kifogásolt elemeinek megszüntetésére kötelezte a Magyar Telekomot a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) - közölte az NMHH.
A fogyasztók a korábbiakkal ellentétben most már a Telekom minden ügyfélszolgálatán leadhatják a szolgáltatáshoz szükséges eszközöket: a set-top boxokat, routereket és azok tartozékait.
A Telekom az általános szerződési feltételei (ÁSZF) és a jogszabályok alapján fix összegű "átalány-kártérítést" számíthat fel, ha az előfizető a szerződés megszűnése után nem adja vissza a rendelkezésére bocsátott, a szolgáltató tulajdonában álló set-top boxot, routert vagy azok valamely tartozékát, a szolgáltató azonban sorozatosan olyan készülékek miatt is átalány-kártérítéseket követelt a fogyasztóktól, amelyeket valójában korábban már leadtak a Telekomnak.
Ezzel 2013. augusztus 5. és 2015. április 22. között legalább 468 esetben eltért az általános szerződési feltételeitől, és az NMHH október 26-ai határozata szerint jogsértést követett el. A Telekom jogszabályt sértett azzal is, hogy a helyszíni ellenőrzéseken hét ügyfélszolgálati helyszínből hat esetében nem tette lehetővé a technikai eszközök személyes leadását.
Valahogy kártalanítani kell az ügyfeleket
Az NMHH a bírság kiszabása mellett kötelezte a szolgáltatót a jogsértések megszüntetésére, valamint arra, hogy dolgozzon ki intézkedési tervet, miként kompenzálja a megkárosított ügyfeleket, emellett a Telekomnak felül kell vizsgálnia a 2016. március 30-át megelőző egy évben kibocsátott átalány-kártérítési számláit is.