A világ egyik vezető információs és kommunikációs technológiai szállítója szerint a fogyasztói üzletág 178 milliárd kínai jüan (25,7 milliárd dollár) bevételre számít – Egy több mint 40 százalékkal nagyobb, mint az előző évi.
A Huawei fogyasztói üzletágának vezérigazgatója elmondta: jelentősen nőtt világszerte és az anyagországon túl is a márka ismertsége. Több mint kétharmadával növekedett azoknak az anyaországon kívüli felhasználóknak a száma is, akik fontolgatják a vállalat készülékeinek megvásárlását, márka preferenciájuk pedig 100 százalékkal emelkedett – tette hozzá Richard Yu.
Egyre többen ismerik
A GfK piackutató adatai szerint a Huawei részesedése 11,3 százalékra emelkedett a globális piacon, emellett pedig jelentős áttörést értek el Európában a prémium kategóriában az új P9 és a P9 Plus telefonok eladásaival. A 2016 októberében publikált adatok szerint a Huaweinek 33 országban több mint 15 százalékos, további 18 országban pedig több mint 20 százalékos a piaci részesedése.
A Huawei több mint 139 millió okostelefont szállított ki tavaly, ami 29 százalékos növekedést jelez az egy évvel korábbihoz képest. „A nehéz piaci körülmények ellenére a Huawei fogyasztói üzletága továbbra is az iparágban kiemelkedőtempóban növekszik. […] 2017-ben tovább erősítjük majd kutatás-fejlesztési tevékenységünket, ellátói láncunkat, szolgáltatásainkat és minden olyan területet, amely hatékonyságunk további növelését és kapacitásainkat fejleszti” – mondta el Richard Yu.
Az okostelefonok mellett a vállalat tablet kiszállítási is jelentősen növekedtek tavaly: az összesen 10 millió leszállított darab 90 százalékos növekedést jelent az előző évi értékhez képest. A vállalat szerint a Huawei gazdasági teljesítményét a kutatás-fejlesztésre fordított beruházásai is indokolják: A fogyasztói üzletágban az elmúlt tíz évben több mint 38 milliárd dollárt fordítottak ilyen célokra.
Kormányfővé nevezte ki Andrej Babist, az októberi képviselőházi választásokon győztes Elégedetlen Polgárok Akciója (ANO) mozgalom elnökét kedden Prágában.



