A világ egyik vezető információs és kommunikációs technológiai szállítója szerint a fogyasztói üzletág 178 milliárd kínai jüan (25,7 milliárd dollár) bevételre számít – Egy több mint 40 százalékkal nagyobb, mint az előző évi.
A Huawei fogyasztói üzletágának vezérigazgatója elmondta: jelentősen nőtt világszerte és az anyagországon túl is a márka ismertsége. Több mint kétharmadával növekedett azoknak az anyaországon kívüli felhasználóknak a száma is, akik fontolgatják a vállalat készülékeinek megvásárlását, márka preferenciájuk pedig 100 százalékkal emelkedett – tette hozzá Richard Yu.
Egyre többen ismerik
A GfK piackutató adatai szerint a Huawei részesedése 11,3 százalékra emelkedett a globális piacon, emellett pedig jelentős áttörést értek el Európában a prémium kategóriában az új P9 és a P9 Plus telefonok eladásaival. A 2016 októberében publikált adatok szerint a Huaweinek 33 országban több mint 15 százalékos, további 18 országban pedig több mint 20 százalékos a piaci részesedése.
A Huawei több mint 139 millió okostelefont szállított ki tavaly, ami 29 százalékos növekedést jelez az egy évvel korábbihoz képest. „A nehéz piaci körülmények ellenére a Huawei fogyasztói üzletága továbbra is az iparágban kiemelkedőtempóban növekszik. […] 2017-ben tovább erősítjük majd kutatás-fejlesztési tevékenységünket, ellátói láncunkat, szolgáltatásainkat és minden olyan területet, amely hatékonyságunk további növelését és kapacitásainkat fejleszti” – mondta el Richard Yu.
Az okostelefonok mellett a vállalat tablet kiszállítási is jelentősen növekedtek tavaly: az összesen 10 millió leszállított darab 90 százalékos növekedést jelent az előző évi értékhez képest. A vállalat szerint a Huawei gazdasági teljesítményét a kutatás-fejlesztésre fordított beruházásai is indokolják: A fogyasztói üzletágban az elmúlt tíz évben több mint 38 milliárd dollárt fordítottak ilyen célokra.